موج رشد و بیداری مسیحی در بین پناهجویان ایرانی و افغان

image_pdfimage_print

جمعی از ایرانیان و افغان با زمینه اسلام در کلیسای فارسی زبان در ترکیه غسل تعمید گرفتند که این موضوع مورد توجه «کریستین تودی» قرار گرفته است.

iranian_christian_927_mohabatnews
موج رشد و بیداری مسیحی در بین پناهجویان ایرانی و افغان

بیش از ٢٠٠ نوکیش مسیحی ایرانی و افغان در یکی از کلیساهای مؤسسه مسیحی «ایلام» به طور رسمی مراسم غسل تعمید را انجام دادند که این خبر مورد توجه سایت خبرگزاری کریستین تودی قرار گرفت.

به گفته شبان این کلیسای فارسی زبان موج تغییر دین در میان شهروندان ایرانی و افغان با زمینه اسلام به خصوص در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

به نوشته این خبرگزاری مسیحی، کلام مسیح آرام و آهسته مرزهای ایران را پشت سر می گذارد و رستگاری راستین را به همگان می شناساند که گرویدن ٢٠٠ ایرانی و افغان در طی این مراسم به مسیحیت خود گواه این واقعیت است.

بیشتر بخوانیم: ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی:”تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!

این گزارش می افزاید: «این افراد از مجموع ٨ کلیسای فارسی زبان در ترکیه می باشند. در هنگام مراسم غسل تعمید بسیاری از نوکیشان مسیحی شهادت‌های ایمانی خود را با سایرین در میان گذاشتند. شرح حال نجات و رستگاری این افراد خود شامل داستانهای شگرفی است.»

بیشتر بخوانیم: رشد چشمگیر تغییر دین به مسیحیت در میان پناهندگان ایرانی در سوئد

اندک زمانی پیش در سرزمین پهناور ایران تنها شمار اندکی نوکیش مسیحی زندگی می کردند، اما امروز نوکیشان مسیحی فارسی زبان بزرگترین اقلیت مذهبی پس از مسلمانان در ایران بشمار می روند.

ایرانیان از دیرباز مردمانی معناگرا و حقیقت‌جو بودند، تشنگی این مردم برای جستجو و یافتن راستی شگفت انگیز است. براستی همین روح پویا و جویای راستی است که مسیحیت را بدون زور شمشیر و تهدید در این سرزمین باستانی و سحرآمیز گسترانده است.

منبع : محبت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید