زندانی نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران به مرخصی آمد

image_pdfimage_print
نوکیش مسیحی زندانی مریم نقاش زرگران به مرخصی درمانی اعزام شد
نوکیش مسیحی زندانی مریم نقاش زرگران به مرخصی درمانی اعزام شد

سرانجام پس از هفته‌ها مخالفت مسئولان زندان و مانع تراشی اطلاعات سپاه و دادستانی مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی به مرخصی ۵ روزه آمد.

مریم نقاش زرگران که از نظر وضعیت جسمی و روحی به علت اعتصاب‌های گذشته و دوران طولانی زندان به شدت ضعیف گردیده به مدت ۵ روز به مرخصی آمده است.

این نوکشی مسیحی بیش از سه سال و سه ماه است که در بند نسوان زندان اوین به سر می برد. او از ٢٨ تیر ماه سال ٩٢ زندان است و پیگیری‌های خانواده او به جایی نرسیده است.

نقاش زرگران از ۶ خرداد ٩۵ دست به اعتصاب غذا زد که با وخامت حالش مسئولان زندان در ١٧ خرداد ماه سال جاری او را به مرخصی درمانی فرستادند، اما ٧ تیر باردیگر به زندان فراخوانده شد، او از ٢۵ تیر ماه بار دیگر دست به اعتصاب غذا زد. این بار ٣١ تیر به مرخصی رفت، هر بار که برای بهبود حالش به بیمارستان منتقل می‌شد پیش از پایان درمان دوباره به زندان فراخوانده می‎شد.

نقاش‌زرگران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده درحالی که در خصوص آنان تاکنون تفهیم اتهام نشده است.

پرونده پزشکی این زندانی مسیحی نشان می‌دهد وضعیت جسمی او از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و بارها در رسانه‌های مختلف به این نکته اشاره شده، حتی پزشکان زندان به صورت کتبی نیاز مبرم او به معالجات دقیق‌تر را گزارش داده‌اند، اما همچنان با آزادی مشروط او موافقت نمی‌شود.

وی حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است. علاوه بر این وی در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شد که پس از ماه‌ها در مراجعه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری‌های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی همچنان از درد بسیار رنج می‌برد.

منبع : محبت نیوز

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید