در سال ۲۰۱۶ در هر ۶ ثانیه یک مسیحی کشته شد

image_pdfimage_print
در سال ۲۰۱۶ در هر ۶ ثانیه یک مسیحی کشته شد
در سال ۲۰۱۶ در هر ۶ ثانیه یک مسیحی کشته شد

موضوع جفا و ستم بر مسیحیان رفته رفته در حال تبدیل شدن به موضوعی عادی در جهان است.

سال ٢٠١۶ در حالی به پایان رسید که هزاران مسیحی در سرتاسر جهان قتل عام شدند و این در حالی بود که دولت های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با چشمانی بسته و استانداردهای حقوق بشری دوگانه تنها تماشاگر این ستم افسارگسیخته بودند.

از سویی دیگر چیزی که در این بین عیان است، در تمامی دوران تصدی پست ریاست جمهوری توسط پرزیدنت “باراک حسین اوباما” الویت سیاست خارجی وی انتقاد مداوم نسبت به اسرائیل و انتقاد نسبت به سرکوب تروریست های فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل بوده است.

به گفته خبرگزاری «کریستین پست»، سال ٢٠١۶ سالی خونبار برای مسیحیان بود، به گونه ای که طبق آمار رسمی هر ۶ ثانیه یک مسیحی کشته شد.

از فیلیپین تا شمال آفریقا، از اروپا تا آمریکای شمالی گروه های تروریستی و در رأس آنان تروریست های اسلامگرا دست به کشتار مسیحیان زده اند.

در سال گذشته بیش از نیم میلیارد مسیحی از آزادی برگزاری مراسم نیایشی خویش محروم بوده اند، مسیحیان در این سال مزه کشتار و حتی بردگی را چشیده اند. اما این روند، روندی تازه نبود. سکوت مرگبار رسانه ها و نهادهای حقوق بشری به عادی شدن این روند ستمکارانه سرعت بخشید.

تئوفیلوس جورج صلیبا، اسقف اعظم عراق که مقرش در شهر موصل است، سیاستمداران اروپایی را به “ساده‌لوحی در برابر مهاجران کشورهای اسلامی” متهم کرد. او با گلایه از این موضوع عنوان می کند که مسیحیان در کشورهای خاورمیانه به شهروندان درجه دو تبدیل شده‌اند.

اما اسقف اعظم عراق، در جریان نگاه تبعیض آلود مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی نسبت به پناهجویان مسلمان و مسیحی نیست. پناهجویان مسلمان به مراتب از وضعیت بهتری نسبت به پناهجویان مسیحی برخوردار هستند. مقامات مسئول پناهندگی کاملن در خدمت پناهجویان مسلمان هستند، در حالیکه پناهجویان مسیحی به حال خویش رها شده اند.

تئوفیلوس جورج صلیبا بر این نظر است که «اروپا با خطر جنگ با مسیحیان به همان شکلی که در خاورمیانه جریان دارد، روبروست».

شوربختانه زندگی پناهجویان مسیحی در کشورهای به اصطلاح دموکرات مسلمان نیز از این فاجعه بارتر است. زندگی مسیحیان پناهجو در لبنان نمونه ای از این رنج است، این مسیحیان پناهجو زندگی بسیار سختی دارند و دولت این کشور به آنها اجازه فعالیت‌های اقتصادی نمی‌دهد. به همین جهت است که بیشتر پناهجویان مسیحی مایل هستند به کشورهای خود برگردند.

در سوریه شاهد نسل کشی کامل مسیحیان هستیم، مسیحیان قربانی جنگ رژیم حاکم و شورشیان اسلامگرا هستند. اسلامگرایان داعش و جبهه النصره بی پروا مسیحیان را هدف قرار می دهند. مسیحیان در سوریه به شدت تحت‌ تعقیب هستند، اسلامگرایان داعش آنها را می‌ربایند و می‌کشند.

در آفریقا الشباب و بوکوحرام، رنج و جفای فراوانی را بر مسیحیان تحمیل می کنند. در سایه گروه های اسلامی مانند داعش و النصره، تنها شمار بسیار کمی می‌دانند که زندگی مسیحیان در قاره آفریقا به کلی به غارت رفته و برای بسیاری از مسیحیان دیگر چیز جز جانشان باقی نمانده است.

بومیان اصلی سرزمین مصر، مسیحیان قبطی، از سوی مهاجران مسلمانان مهمان ناخوانده خطاب می شوند. اخوان المسلمین مسیحیان را تهدید به قتل و خشونت می کند، مسیحیان قبطی نیز چاره ای  جز در ترک میهن آبا و اجدادی خویش ندیده اند. با این داستان پررنج و غم باید دید نگرانی عمده “جان کری” وزیرخارجه اوباما هنوز نیز نگرانی از اقدامات ضدتروریستی دولت اسرائیل است. به نظر می رسد دلارهای نفتی اعراب مسلمان چشم و گوش رسانه ها را حسابی کور و کر ساخته است.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید