جشن های سال نو میلادی با عدم حضور نوکیشان مسیحی در کلیساهای ایران برگزار شد

image_pdfimage_print
جشن های سال نو میلادی با عدم حضور نوکیشان مسیحی در کلیساهای ایران برگزار شد
جشن های سال نو میلادی با عدم حضور نوکیشان مسیحی در کلیساهای ایران برگزار شد

مسیحیان ارامنه ایران با حضور در کلیسای «سرکیس مقدس» تهران آغاز سال نو میلادی را جشن گرفتند، اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که غیرمسیحیان اجازه حضور در این مراسم را پیدا نکرده‌اند.

ژرژیک ابرامیان، نماینده مسیحیان ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی به آناتولی مدعی گردید: «شرایط مسیحیان ایران عالی است. ما به عنوان پیروان مسیح نسبت به اقلیت های دینی در کشورهای دیگر هیچگونه محدودیتی نداریم».

او در مورد حضور مسیحیان ایران در مشاغل دولتی مدعی شده: «یک سری مشاغل خاص وجود دارد که به دین و مذهب ربط دارد و ما نمی‌توانیم آنها را داشته باشیم».

به گفته او در دولت، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شرکت نفت و غیره مسیحیانی مشغول به کار هستند، اما مساله این است که مسیحیان علاقه به این مشاغل ندارند، زیرا درآمد چشمگیری ندارد و از طرفی مجبور هستند در مناسبات و مراسم‌های خاص شرکت کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند آن شغل را نداشته باشند.

پذیرش و باور این اظهارات قدری سخت می نماید چونکه کارمندان وزارت نفت و زیرمجموعه‌ی آن و همینطور کارمندان بانک در ایران حقوق‌ و مزایای خوبی دارند، اما حضور مسیحیان در این مشاغل با محدودیت روبه روست.

ابرامیان در بخش دیگری از این گفتگو ادامه داده، «مسیحیان علاقه دارند خودشان صاحب شغل باشند. این نوع سلیقه و تفکر اغلب مسیحیان ایران است که دوست دارند دنبال شغلی باشند که خودشان در مصدر کار باشند به همین دلیل در مشاغل مختلف خدماتی می‌بینید بهترین آنها متعلق به مسیحیان است».

در بخش دیگر ان گزارش آمده، غیرمسیحیان ایران اجازه ندارند در مراسم سال نو شرکت کنند و ورود آنها به کلیسا ممنوع است. گفته می شود این ممنوعیت از سوی حکومت و برای جلوگیری از تبلیغ مسیحیت در میان مسلمانان است.

در همین راستا و در چند سال اخیر برنامه های تعلیمی و کلاس هایی که به زبان فارسی برگزار می شد، ممنوع و از فعالیت کلیساهایی که مسیحیت را بشارت می دادند جلوگیری یا برخورد امنیتی شد.

مسیحیان ایران که جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر دارند  همچون دیگر همکیشان خود در سراسر جهان در جشن آغاز سال نو میلادی شرکت کردند، درحالی‌که غیرمسیحیان و حتی نوکیشان مسیحی که همان مسیحیان فارسی زبان می باشند اجازه ورود به کلیساها را نداشتند.

مسیحیان ایران در استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، اصفهان، فارس، همدان، خوزستان ساکن هستند، اما بیشتر آنها در تهران زندگی می‌کنند اما با گسترش کلام و کار خداوند در ایران امروزه شاهد حضور نوکیشان مسیحی در تمامی نقاط ایران هستیم که هر روزه نیز بر تعداد آنان افزوده می شود.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی همواره برخوردی غیر منصفانه و غیر انسانی با نوکیشان مسیحی در ایران داشته است اما نکته ای که غیر قابل کتمان است، در اینجاست که گسترش مسیحیت در ایران رشدی باور نکردنی به خود گرفته و حکومت برای توقف آن چاره ای جز این نمی بیند تا فقط به روشهای سرکوب گرانه تکیه کند، به عبارتی دیگر ایدئولوژی فرسوده اسلامی در سطح جامعه ایرانی، سالهاست که به باور نسل امروز ایرانی مردود شده و پاسخگوی عطش سیری ناپذیر ایرانیان و بخصوص نسل جوان آن برای درک صحیح حقیقت و شناخت بهتر از کلام خداوند نیست.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید