بی‌‌حجابی و مسابقه با اسرائیل؛ اتهامات عقیدتی – امنیتی دو شطرنج‎باز

image_pdfimage_print

برنا و درسا درخشانی دو شطرنج‎باز ایرانی به علت مسابقه با نمانیده اسرائیل و حضور بدون حجاب در رقابت‌های جهانی دچار دردسر شده‌اند.

borna_dorsa-600x338
بی‌‌حجابی و مسابقه با اسرائیل؛ اتهامات عقیدتی – امنیتی دو شطرنج‎باز

پس از حضور بدون حجاب یک شطرنج‌باز ایرانی در تورنمنت جبل‌الطارق و مسابقه دادن برادر او با یک شطرنج‌باز اسرائیلی، یکی از نمایندگان مجلس خواهان برخورد دستگاه‌های امنیتی با رئیس فدراسیون شطرنج شده است.

برنا درخشانی ۱۵ ساله با الکساندر هوزمان از اسرائیل مسابقه داد و درسا درخشانی شطرنج‌باز ۱۸ ساله بدون حجاب در این مسابقات حاضر شد.

به دنبال انتشار این خبر مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج با این که گفت این دو نفر بدون حمایت فدراسیون و به صورت شخصی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، از محرومیت آن‌ها خبر داد.

او به خبرگزاری فارس گفت: «اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت».

در همین حال باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از فدراسیون شطرنج حضور این دو شطرنج‌باز را در مسابقات جبل‌الطارق سومین مورد از اتفاقات این چنینی نامید و نوشت: «در اولین مورد دعوت از نایجل شورت، شطرنج‌باز انگلیسی بود که اظهاراتی علیه ایران داشته و پس از آن نیز در حالی که هنوز وزارت امور خارجه ورود آمریکایی‌ها را به ایران آزاد اعلام نکرده بود، پهلوان‌زاده ورود سه شطرنج‌باز آمریکایی را برای مسابقات جهانی زنان تایید کرد».

حجت‌الاسلام احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفته مبارزه با اسرائیل از اصول ده‌گانه دکترین نهضتی روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است و لزومی ندارد افراد دو تابعیتی و اشخاصی که اعتقادی به نظام ندارند، زیر پرچم ایران در یک مسابقه ورزشی شرکت کنند.

منبع : محبت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید