رکوردی که برای اسلامگرایان ثبت شد؛ سی و سه حمله به کلیساهای مصر طی ۷ سال

image_pdfimage_print

اقلیت مسیحیان قبطی مصر در سال‌های اخیر بارها هدف حمله گروه‌های اسلامگرایان در این کشور قرار گرفته‌اند.

churchi_egept

به گزارش «محبت نیوز» حمله تروریستی روز یکشنبه به کلیسای طنطا در مصر مرگبارترین حمله بر جامعه مسیحیان قبطی پس از حمله سال ۲۰۱۱ بر کلیسای شهر اسکندریه بود که ۲۰ کشته برجای گذاشت. تبعات این اقدام تروریستی اسلامگرایان و اتفاقات مصر این کشور را یک بار دیگر مرکز توجه قرار داد.

کلیساهای این کشور طی ۷ سال گذشته به شرح زیر مورد حمله گرفته اند که این آمار خود یک رکورد برای اسلامگرایان افراطی در مصر محسوب می شود:

هفتم ژانویه ۲۰۱۰: در نتیجه حمله مسلحانه یک گروه به کلیسایی در شهر نجع حمادی ۷ تن کشته شدند.

اول ژانویه ۲۰۱۱: بر اثر انفجاری در مقابل کلیسای قبطی القدیسین در اسکندریه ۲۴ تن کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شدند.

هفتم آوریل ۲۰۱۳ : در نتیجه حمله به مراسم تشییع جنازه کشته شدگان درگیری میان مسلمانان و مسیحیان در القلیوبیه در کلیسای جامع سنت مارک ارتودوکس در منطقه عباسیه قاهره، هفت تن کشته شدند.

چهارده آگوست ۲۰۱۳: همزمان با متفرق کردن تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مردم مصر از طرف نیروهای امنیتی، در نقاط مختلف کشور ۲۶ حمله، آتش زدن و تخریب کلیساها به وقوع پیوست.

بیست اکتبر ۲۰۱۳: بر اثر حمله مسلحانه به یک مراسم عروسی در کلیسای سنت ماری در محله الوراق در الجیزه ۴ تن کشته و ۱۸ تن نیز زخمی شدند.

یازده دسامبر سال ۲۰۱۶ : در نتیجه بمب گذاری در کلیسای پترینه در نزدیکی کلیسای جامع ارتدکس قبطی در قاهره ۲۹ نفر کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نهم آوریل ۲۰۱۷: بر اثر بمب گذاری در کلیسای سنت جرج طنطا از توابع استان الغربیه ۲۷ نفر کشته و و ۷۸ نفر زخمی شدند. ۱۶ تن نیز در بمب گزاری در کلیسای سنت مارک جان خود را از دست داده و ۴۱ تن دیگر مجروح شدند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید