آلمان؛ ممنوعیت استفاده از صلیب برای آموزگاران مسیحی

image_pdfimage_print

مدیران یک مدرسه دولتی در برلین، پایتخت آلمان، از حضور یک آموزگار زن مسیحی با گردن آویز صلیب جلوگیری کرده اند.

به گزارش «محبت نیوز» مدیران این مدرسه دولتی با استناد به قانون جنجال برانگیز ممنوعیت پوشش مذهبی اقدام به این کار کرده اند. این در حالیست که قانون مزبور بارها از سوی دادگاه های مدنی آلمان نقض شده است.

به گزارش فاکس نیوز، در حالیکه مردم آلمان به صورت گسترده شاهد تبلیغ سلفی ها و مسلمانان در سرتاسر این کشور با عمده جمعیت مسیحی هستند، مدیران مدرسه ای در برلین خواستار عدم حضور یک آموزگار زن با گردن آویز صلیب بر سر کلاس درس شده اند.

رفتارهای دوگانه برخی از مقامات آلمانی با موضوع مذهب نسبت به مسلمانان و در برابر عدم رواداری مذهبی در برابر جامعه مسیحی آلمان حساسیت برانگیز شده است. دادگاه های اروپایی عمومن این حق را به کارفرمایان اروپایی می دهند که کارمندان خود را در انتخاب پوشش کنترل کنند. پیش از این جنجال ممنوعیت پوشش اسلامی برای زنان مسلمان از سوی کارفرمایان اروپایی بحث های جدی را برانگیخته بود.

گفتنی است با توجه به حضور مسلمانان تندرو در آلمان و همچنین حوادث تروریستی متعدد پس از آن، حالا دولت این کشور نسبت به هر گونه نماد مذهبی از خود واکنش نشان می دهد.

همچنین در ایالات متحده آمریکا نیز مسیحیان بارها مورد تبعیض قرار گرفته اند. در سال ٢٠١٣ یک دانشگاه ایالتی در کالیفرنیا یک دانشجوی مسیحی را به علت استفاده از گردن آویز صلیب از حضور در کلاس های درس منع کرد. این دانشجوی با اعتراض به تصمیم دانشگاه این عمل را توهینی به مقدسات مذهبی خویش قلمداد کرد.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید