1

نوکیش مسیحی خود را برای گذارندن دوره محکومیت به زندان معرفی کرد!

امین خاکی برای گذراندن دوره محکومیت ۱۴ماهه خود را به زندان اهواز معرفی کرد!

امین خاکی

امین خاکی برای گذراندن دوره محکومیت ۱۴ماهه خود را به زندان اهواز معرفی کرد!
امین خاکی برای گذراندن دوره محکومیت ۱۴ماهه خود را به زندان اهواز معرفی کرد!

طبق اخبار رسیده از فعالین مسیحی داخل ایران به خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) امین خاکی نوکیش مسیحی ساکن کرج برای  گذارندن دوره یک سال و دو ماه  باقیمانده محکومیتش  خود را به زندان اهواز معرفی کرد.

امین خاکی نوکیش مسیحی به اتهام  اقدام علیه امنیت ملی تبلیغ علیه نظام به ۱۴ ماه حبس محکوم شده بود.

امین خاکی در ۱۱  بهمن ۱۳۸۰  در سن ۱۸  سالگی در رشت به مسیح گروید و دیری نپایید که خانواده ی او نیز به سمت مسیحیت تمایل نشان داده و به مسیحیت گرویدند. در تابستان سال ۸۲  به اتفاق دوتن از هم کیشان­،در مکانی مسمی به شیطان کوه در لاهیجان، حین دعا توسط چند تن از مأموران دستگیر و به اداره وزارت اطلاعات منتقل شده و بعد از ساعاتی بازجویی از آنها مدارک شناسایی دریافت کردند و برای چند هفته پیاپی آنها را از رشت (مکان سکونت شان) احضار کردند که در نهایت به مرکز استان گیلان- رشت منتقل شدند و در یک قرار ملاقات در دفتر مرکزی وزارت اطلاعات توسط شخصی به نام میلاد ابراهیمی مورد بازجویی چند ساعته قرار گرفت.

همچنین در تابستان سال ۱۳۸۵  در کرج (محل سکونت جدید) حینی که خادمین کرج ، تهران و رشت را همزمان بازداشت نمودند او نیز تحت تعقیب توسط مأموران وزارت قرار گرفته شد.

در ۲۰  اردیبهشت سال ۸۹  زمانی که کشیش بهنام ایرانی به مدت ۲۵  روز در زندان رجایی شهر در بازداشت بسر میبرد او نیز دستگیر شده و به مدت یک ماه در اندرزگاه هشت وزارت اطلاعات زندان رجائی­شهر مورد بازجویی قرار گرفت که با قید وثیقه آزاد شده و پس از آن در سال ۹۰  با حکم یکسال در پنج سال به حبس تعلیق محکوم گردید، مجددا ساعت ۹صبح ۲۹  آذر ۱۳۹۲  مأموران وزارت اطلاعات به منزل ایشان و دو تن دیگر از خادمان کلیسای موسوم به کلیسای ایران به نام کشیش بهنام ایرانی و رضا (سیلاس) ربانی منزل آنها را مورد تفتیش قرار دادند و لوازم شخصی از جمله لپ تاپ و کتاب و جزوات آنها را ضبط کردند و به همسر ایشان گفتند که به زودی ایشان را احضار خواهیم کرد و در تاریخ ۱۵  بهمن ۱۳۹۲  به دادسرای انقلاب و عمومی ناحیه ۳ چهار راه طالقانی کرج در اطاق ۴۴  که متعلق به وزارت اطلاعات می باشد ، از ساعت ۹
صبح تا ۳  عصر توسط شخصی به نام خلج مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت. که در نهایت ایشان چهارشنبه ۱۴  اسفند سال ۱۳۹۲  که به همراه جمعی از دوستان مسیحی خود در شهر شوش کنار رودخانه کرخه برای تفریح رفته بودند با یورش مأموران اطلاعات مواجه شده و بازداشت شدند. او و سه تن از هم کیشان به نام های محمد بهرامی ، حسین ( دنیل ) بارون زاده و رحمن ( ضیاء ) بهمن را به وزارت اطلاعات اهواز منتقل نموده و به مدت ۶۴  روز او را در انفرادی بازداشت نمودند که طی اینمدت ۲۰  مرتبه مورد بازجویی و تحت فشار روحی و تهدیدهای بسیار قرار دادند.

چهارشنبه ۱۷  اردیبهشت ۹۳  او را به زندان کارون اهواز بند هشت (امنیتی) منتقل کردند. و در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۳  با قید وثیقه از زندان آزاد شد و خرداد سال ۹۴  درجلسه بدوی دادگاه انقلاب اهواز شعبه ۲ به مدت یکسال به حبس تعزیری محکوم گردید و در ۱۲  اسفند دادگاه تجدید نظر شعبه ۱۶  اهواز مجددا همان حکم تایید گردید.

و در تاریخ ۲۰  اردیبهشت طی فرصت یک ماه برای معرفی به دادگاه انقلاب برای تحمل مابقی حکم احضار گردید.