ایمانداران مسیحی بایستی چه واکنشی به همجنس گرایان داشته باشند؟ (بخش دوم)

image_pdfimage_print
ایمانداران مسیحی بایستی چه واکنشی به همجنس گرایان داشته باشند؟ (بخش دوم)
ایمانداران مسیحی بایستی چه واکنشی به همجنس گرایان داشته باشند؟ (بخش دوم)

نگرش کتاب مقدس درباره همجنس گرایی

کتاب مقدس به ندرت به همجنس گرایی اشاره کرده، اما هرگاه درباره آن گزارش داده، گناه و غیر اخلاقی تلقی گردیده است. به عنوان مثال، در شریعت ذکر شده “هیچ مردی نباید با مرد دیگری نزدیکی کند، چون این عمل بسیار قبیح است” (لاویان فصل ۱۸ آیه ۲۲).

“اگر دو مرد با هم نزدیکی کنند، عمل قبیحی انجام داده اند و باید کشته شوند” (لاویان فصل ۲۰ آیه ۱۳).

“زن ها به جای روابط جنسی طبیعی، با زنان دیگر مرتکب اعمال قبیح می گردند. مردان نیز به جای این که با زنان خود راوبط طبیعی زناشویی داشته باشند، با مردهای دیگر مرتکب گناهان شرم آور می شوند. بنابراین، سزای کارهای کثیف خود را در روح و بدن خود می بینند. پس همان طور که آنان خدا را ترک کرده اند و حتی حاضر نیستند به وجود او اعتراف کنند، خدا نیز آن ها را به حال خود رها کرد تا هر آنچه به ذهن ناپاک شان خطور می کند، به عمل آورند” (رومیان فصل ۱ آیات ۲۶- ۲۸).

آدم و حوا همجنس گرا آفریده نشدند. خدا از ابتدا زن و مرد را خلق کرد تا با یکدیگر ازدواج کنند. اگر همجنس گرایی مورد تایید خداوند بود، هرگز زن خلق نمی گردید، و یا این که دو مرد با یکدیگر آفریده می شدند و دو زن در قاره دیگر.

عده ای این سوال را مطرح کرده اند که چرا مسیح به همجنس گرایی هیچ گونه اشاره ای نکرد؟

در گزارش چهار انجیل گزارش ذکر نشده که مسیح درباره همجنس گرایی تعلیم خاصی ارائه داده است. مهم دلیل آن است که در جامعه مذهبی/سنتی یهود همجنس گرایی، معضلی جدی و رایج نبود. یهودیان به سنت ازدواج بسیار احترام می گذاشتند. از سوی دیگر، یهودیان احکام شریعت را بر علیه انحرافات جنسی در اختیار داشتند. بنابراین، لزومی نداشت عیسی به تکرار آن احکام بپردازد.

با این توصیف، پولس که در میان غیریهودیان مشغول به بشارت و تاسیس کلیسا بود، به موضوع همجنس گرایی اشاراتی نمود (رومیان فصل ۱ آیات ۲۶- ۲۸، اول قرنتیان فصل ۶ آیه ۹).

با بررسی دقیق اناجیل درمی یابیم مسیح نیز همجنس گرایی را تقبیح کرد:”مطمئن باشید در روز قیامت، وضع مردم فاسد سدوم و عموره خیلی بهتر از وضع آنان خواهد بود” (متی فصل ۱۰ آیه ۱۵). شهرهای سدوم و عموره به خاطر گناهان شان از جمله همجنس گرایی، با آتشی که از آسمان فرود آمد، نابود شدند (پیدایش فصل ۱۹ ایات ۲۴- ۲۵).

مسیح فرمود:”در آغاز خلقت، خدا مرد و زن را آفرید. او دستور داد مرد از پدر و مادر خود جدا شود و برای همیشه به زن خود بپیوندد و با او یکی شود” (متی فصل ۱۹ آیات ۴- ۶).

تمایل خودخواسته به همجنس تحت تاثیر دوستان بر خلاف طبیعت انسان و نگرش کلام خداست. وقتی شخص از خدا دوری می جوید، خود را تسلیم خواسته های غلط می کند:”در آن زمان قوم اسرائیل پادشاه نداشت و هر شخص هر کاری دلش می خواست، انجام می داد” (داوران فصل ۱۷ آیه ۶).

نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید