هر ماه هزار مسلمان ایرانی «مسیحی» می‌شوند

image_pdfimage_print
هر ماه هزار مسلمان ایرانی «مسیحی» می‌شوند
هر ماه هزار مسلمان ایرانی «مسیحی» می‌شوند

یک مترجم کتاب‌های دینی گفته است؛ در ایران هر ماه هزار نفر مسلمان، «مسیحی» می‌شوند و باید با این روند مقابله کرد !

 روابط عمومی انتشارات سروش، به تازگی از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت رونمایی کرده است.

«محبت الهی» نوشته الهام غزازانی، «انتخاب، اسلام و مسیحیت» نوشته احمد دیدارت و ترجمه فاطمه فضائلی و احمد فضائلی و «عیسی و اخلاق» نوشته محمدرضا زیبائی‌نژاد، کتاب‌هایی بودند که در نشستی با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مدیرعامل انتشارات سروش و تعدادی از حوزویان و نمایندگان شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران رونمایی شدند.

احمد فضائلی، مترجم کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت» در بخشی از سخنانش در مورد «احمد دیدات» نویسندی این کتاب، گفته است «طبق آمارهای دشمنان ما یعنی آمریکا، در ایران هر ماه هزار نفر مسلمان را مسیحی می‌کنند».

به گفته او، «فعالیت‌های تبشیری را رصد کردیم و به آمار قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم که باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم».
اما درحالیکه مترجم این کتاب از لزوم مقابله با گسترش مسیحیت در ایران سخن می‌گفت، مدیرعامل انتشارات سروش با تبریک به مناسبت سال نوی میلادی مدعی شد، «ایران امن‌ترین کشور برای مسیحیان در خاورمیانه است و امکان برگزاری آزادانه آئین‌های مذهبی ادیان الهی در ایران را نشانه این امنیت است».

فارغ از این که آیا این آمار درست باشد یا خیر، اینکه یک مترجم به عنوان یک فعال فرهنگی آنهم در حوزه گفتگوهای مشترک مسیحیت و اسلام این چنین در حضور نمایندگان شورای خلیفه‌گری ارامنه علیه مسیحیت سخن بگوید و تاکید کند که باید در مقابل رشد آن ایستاد، گویای سطح آزادی اقلیت‌های دینی در ایران است!

پرسش بعدی در مورد تناقض‌های این نشست است. از طرفی در مورد عیسی مسیح و اخلاق کتاب منتشر می‌شود تا این فرهنگ ترویج پیدا کند، از طرفی درخواست برای مقابله با ترویج آن مطرح می‌شود، وضعیتی که فقط در جمهوری اسلامی می‌توان از آن سراغ گرفت.

مبحث دیگر مربوط به آماری است که در این جلسه ارائه می‌شود. شاید در گذشته مراجع تندرو که نگران گسترش مسیحیت در ایران بوده اند به صورت موردی آماری از تعداد مسلمانانی که در یک شهر در دوره‌ای از زمان به مسیحیت گرویدند را بیان می‌کرد، که چندان قابل استناد نبود، اما اینکه چطور مطرح شود هر ماه هزار نفر از شهروندان ایران با شنیدن خبر خوش انجیل مسیحی می‌شوند آماری است که نمی‌شود درمورد آن با یقین صحبت کرد و آن را رد یا تایید کرد.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید