آزادی کلیسای “ام المعونه” که تبدیل به شکنجه گاه مسیحیان موصل شده بود

image_pdfimage_print

گروه دولت اسلامی از این کلیسا به عنوان مقری برای صدور حکم و مجازات مسیحیان شهر شهر موصل استفاده می کرد.

-

به گزارش «محبت نیوز» پس از آنکه گروه اسلامی داعش از ساختمان کلیسای “ام المعونه” در جنوب غرب موصل به عنوان مقری برای صدور اوامر خود برای مردم و مکانی برای شکنجه مخالفان استفاده می کرد؛ نیروهای عراق شبانه در عملیاتی موفق به آزاد سازی این کلیسا شدند.

امجد نهاد، خبرنگار العراقیه در گزارشی در این باره گفت تیم شبکه العراقیه برای رسیدن به کلیسای ام المعونه در مرکز منطقه الدواسه نزدیک مجتمع ساختمان های دولتی از یک مسیر پرخطر عبور کرد.

این خبرنگار تصریح کرد: «خیابانی را پشت سر گذاشتیم که در آن شمار زیادی نیروهای تک تیرانداز حضور داشتند اما خدا را شکر به این مکان رسیدیم و ما نزدیک کلیسا هستیم. این کلیسا تخریب شده است اما برخی آثار آن هنوز پابرجاست.»

این کلیسا پس از آن آزاد شد که گروه اسلامی داعش از آن به عنوان مقری برای صدور حکم و تازیانه زدن مردم و قتل آنها استفاده می کرد.

یکی از نیروهای امنیتی عراقی اظهار داشت: «گروه دولت اسلامی از این کلیسا به عنوان مقری برای صدور حکم و مجازات برادران مسیحی مان در شهر موصل استفاده می کرد. داعش انواع مجازات ها را شامل قطع سر، قطع دست و پا، مصادره دارایی ها، پرداخت خون بها و دیگر مجازات ها را بر ضد مسیحیان اعمال می کرد.»

خبرنگار افزود بیشتر تروریست های اسلامگرای داعش پیش از فرار در عملیات ویژه شبانه و غافلگیرکننده نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع در برابر کلیسا کشته شدند.

یکی دیگر از نیروهای نظامی عراق گفت: «ماموریت کنونی ما این است که اگر خدا بخواهد به طرف دیگر محورها و پس از آن به سمت باب الطوب و الدواسه پیشروی کنیم. ما در استانداری و مقر شورای استانداری، پرچم عراق را به اهتزاز درآوردیم و اگر خدا بخواهد مقر در کنترل ما است.»

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید