محاکمه یکی از رهبران فرقه “مورمون” به اتهام داشتن ۲۴ همسر در دادگاه کانادا

image_pdfimage_print

وینستون بلک مور یکی از رهبران کلیسای مورمون، اهل بانتیفول، متهم است که طی ۲۵ سال گذشته، ۲۴ همسر اختیار کرده است.

creston-b-c-october-9-2014-winston-blackmore-with-fam

به گزارش «محبت نیوز» جدال قانونی که به مدت چندین دهه ادامه داشت، از سه شنبه هفته گذشته و با آغاز محاکمه رهبر یکی از فرقه های وابسته به کلیسای مورمون به اتهام چندهمسری، به دادگاه کشیده شد. وینستون بلک مور، اهل بانتیفول، متهم است که طی ۲۵ سال گذشته، ۲۴ همسر اختیار کرده است.

به نوشته مجله ایران جوان، قدمت این جدال حقوقی به اوایل سال های ۱۹۹۰، یعنی هنگامی که پلیس اولین بار اعضای یک گروه مذهبی را به چند همسری متهم کرد، بازمی گردد. اما شفاف نبودن قوانین مربوط به <چند همسری> در کانادا، باعث شد تلاش ها جهت مواجه کردن بلک مور با قانون، به شکست بینجامد.

بلک مور، تنها فرد ساکن منطقه بانتیفول نیست که با اتهام چند همسری روبرو شده است. جیمز اولر نیز به ازدواج با ۴ زن در فاصله سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۹ متهم می باشد.

لازم به ذکر است که هیچ کدام از اتهامات وارد شده اثبات نشده و پرونده در دادگاه تحت بررسی است.

اولر، پس از اینکه بلک مور از وارن جف (رهبر فرقه عیسی مسیح قدیسان آخر الزمان) یا شاخه ای از کلیسای مورمون، منشعب شد برای رهبری و هدایت اعضای فرقه در بانتیفول انتخاب شد.

web-blackmore
هفته گذشته، قاضی شری آن دانگان، از قضات دادگاه عالی بریتیش کلمبیا با درخواست وکیل بلک مور برای محاکمه جداگانه دو متهم، مخالفت کرد.

بلر سافردین، وکیل بلک مور، می گوید: شکی در مورد اعتبار قوانین مربوط به چند همسری در کانادا وجود ندارد، اما سوال اینجاست که آیا موکل ام به دلایل مذهبی می تواند از معافیت برخوردار شود؟ مساله اینجاست که اگر با ۲۰ زن همبستر شده و از هر کدام بچه دار بشوید، بعد از مسوولیت شانه خالی کرده و مخارج شان را تامین نکنید، جرمی مرتکب نشده اید. اما اگر طی مراسم مذهبی قول زندگی با این زن و مراقبت و نگهداری از او و فرزندان تان تا پایان عمر را بدهید، مرتکب جرم و جنایت شده اید.
پیش بینی می شود که محاکمه به مدت چند هفته ادامه داشته باشد.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید