پاپ فرانسیس نحوه اسکان پناهجویان اروپا را با اردوگاه های مرگ مقایسه کرد

image_pdfimage_print

پاپ فرانسیس با انتقاد از نحوه اسکان پناهجویان، کمپ های ویژه نگهداری آنها در کشورهای اروپایی را با اردوگاه های مرگ آلمان نازی مقایسه کرد.

BwwyMO0IQAAoDEo

به گزارش «محبت نیوز» رهبر کاتولیک های جهان از سران کشورهای دخیل در حل بحران مهاجرت خواست تا راهی برای خلاصی مهاجرین و پناهجویان از مراکز اسکانی که وی با اردوگاه های مرگ آلمان نازی مقایسه کرد، پیدا کنند.

به گفته رویترز، وی در جریان بازدید از یکی از کلیساهای شهر رم که در آن پذیرای شماری از پناهجویان بود، به خاطرات سفری که آوریل ۲۰۱۶ به یونان برای بازدید از کمپ اسکان پناهچویان داشت، اشاره کرد و گفت: «در آنجا مرد مسلمانی را ملاقات کردم که تروریست ها همسر مسیحی اش را به قتل رسانده بودند.»

وی سپس افزود: «نمی دانم آیا آن مرد پناهجو موفق به ترک آن اردوگاه مرگ شد چرا که اغلب جمعیت انبوهی از پناهجویان را در این قبیل کمپ ها جای می دهند.»

لازم به ذکر است که پاپ در گفتار خود از عبارت (Concentration camp) استفاده کرد که معنای لغوی آن «اردوگاه تمرکز» می شود حال آنکه در ارجاع به ادبیات دوره آلمان نازی، معانی دیگری نظیر اردوگاه کار اجباری و اردوگاه مرگ نیز برای آن لحاظ می شود.

گفتنی است پاپ در عین انتقاد از نحوه اسکان پناهجویان، از کشورهایی که پذیرای مهاجرین هستند تشکر کرد و در عین حال از مردم شمال ایتالیا خواست تا بیش از پیش پذیرای پناهجویان باشند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید