ضیافت افطار خلیفه‌گری ارامنه با رنگ و بوی سیاسی

image_pdfimage_print

گروهی از مسوولان سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس در مراسم افطاری خلیفه‌گری ارامنه مهمان بودند و در سخنانی به تعریف و تمجید از یکدیگر پرداختند.

به گزارش«محبت نیوز» خلیفه‌گری ارامنه در تهران در اقدامی کم سابقه به مناسبت ماه رمضان در باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات تهران در منطقه‎ی ونک مراسم افطاری برگزار کرد که گروهی مقامات ارشد سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی را به این مراسم دعوت شدند.
ضیافت افطاری اسقف اعظم و شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران سه ‏شنبه ۳۰ خرداد برگزار شد و در آن “علی‌اکبر صالحی” رییس سازمان انرژی اتمی ایران، حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید تهران، علی‌اکبر تابیده‌چی دبیر کل مجمع جانبازان و امور ایثارگران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده آتش‌نشانی تهران حضور داشتند.
علی‌اکبر صالحی در این مراسم از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع گروه اسلامی داعش در سوریه تقدیر نمود و از اسقف سرکیسیان خلیفه ارامنه بابت برپایی مراسم و وحدت بین اسلام و مسیحیت تشکر کرد.

او مدعی شد یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که ادیان الهی به راحتی کنار هم زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها مسیحیت است که رابطه خوبی با مسلمانان دارند.
نکته مهم این مراسم متن سخنرانی سیبوه سرکیسیان بود که در آن حتی یک بار اشاره ای به «انجیل» نشد، در مقابل آیه‌ای از قرآن آورد که «یا ایهاالناس إنا خلقناکم…» (اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم، و تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم، تا یکدیگر را بشناسید، ولى گرامی‌ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست، خداوند دانا و خبیر است».
این در حالیست که در جمهوری اسلامی حتی مفهوم این آیه یعنی برابری انسان‌ها رعایت نمی‎شود و سیاری از اقلیت‌های دینی با نقض حقوق اولیه خود روبه رو هستند.
همچنین در متن سخنرانی سرکیسیان برعشق و وابستگی جامعه‎ی ارامنه به نظام و همچنین تحقق صلح و عدالت تاکید شد.

جمهوری اسلامی تلاش زیادی می‌کند تا حمایت رهبران جامعه‎ی ارمنی را با خود داشته باشد. پیش از این دیدار در ایام انتخابات نمایندگان برخی از کاندیداهای انتخابات با رهبران ارامنه‎ی تهران دیدار کردند.
جامعه ارامنه ایران به عنوان بزرگترین جامعه اقلیت دینی با مشکلات زیادی روبه‎روست اما در این نشست درباره‎ی هیچ یک از آنها صحبت نشد.
روز یکشنبه چهاردهم خرداد نیز تعدادی از کشیشان ارمنی در بیست و هشتمین سالمرگ روح‎الله خمینی شرکت کرده بودند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید