مفهوم این آیه چیست ؟

image_pdfimage_print

آنکه مرا تصدیق می‌کند نزدیک است. پس کیست که با من مخاصمه نماید تا با هم بایستیم و کیست که بر من دعوی نماید پس او نزدیک من بیاید. اشعیا باب ۵۰ آیه ۸

بیست عملکرد کتاب مقدس در زندگی‌ ما
بیست عملکرد کتاب مقدس در زندگی‌ ما

 

مفهوم این آیه
با وجود اینکه مسیح خداوند مورد رنج و آزار قرار گرفت، اما در نهایت رسوا و خجل نگردید؛ خداوند او را تصدیق و از وی دفاع کرد. در واقع عیسی با قیام از مردگان مورد تصدیق قرار گرفت. اگر خداوند خدمتگزار خود یعنی عیسی مسیح را تصدیق و از وی دفاع کرد، پس چه کسی می‌تواند بر ضد او دعوی نماید؟ هیچ کس. هیچ کسی نمی‌تواند بر ضد مسیح بی گناه دعوی کند و به همین منوال، بر ضد پیروان او نیز هیچ کسی نمی‌تواند دعوی کند که بواسطه ایمان به او، عادل شمرده شده‌اند.
چه کسی می‌تواند برنامه‌های خالق آسمان را خنثی کند؟ هیچ کس. و چه کسی می‌تواند حتی یکی از فرزندان او را از دست مسیح برباید؟ هیچ کس. چرا هیچ کس؟ چون هیچ دشمنی چنین قدرتی ندارد و هیچ نیروی وحشتناکی چنان قدرتی ندارد که بتواند بر روی پسر خدا دست بیندازد. آنانی که به دنبال محکوم کردن این خدمتگزار و پیروان او هستند همانند رختی که بید آنرا می‌خورد نابود خواهند شد. پس با اطمینان خاطر به او پناه برده و در آغوش او قرار بگیریم.
منبع: رازگاه

دیدگاهتان را بنویسید