آزادی موقت دیگرنوکیش مسیحی «عبدالعلی پورمند» به قید وثیقه از زندان دزفول

image_pdfimage_print

پس از آزادی نوکیش مسیحی محمدعلی ترابی ، خبر دریافتی حاکی است عبدالعلی پورمند دیگر بازداشتی مسیحی در شهر دزفول هم از زندان به قید وثیقه آزاد شد.

 روز شنبه چهارم آذر ماه ۱۳۹۶ «عبدالعلی پورمند» نوکیش مسیحی با تامین وثیقه ‎ ۲۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان دزفول آزاد شد.
عبدالعلی پورمند معروف به «الیاس» از خادمین کلیسای خانگی «پیام آرامش» دزفول است که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد و پرونده او برای رسیدگی به اهواز فرستاده شد.
پورمند سه روز پس از آزادی «محمدعلی ترابی» دیگر نوکیش مسیحی از زندان آزاد شد که هر دوی آنها به طور جداگانه ‎ ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه سپردند تا به طور موقت آزاد شوند.

این دو نوکیشان مسیحی تحت اجبار مسوولان زندان مجبور به امضاء دو برگه سفید شدند که احتمال می‏رود هدف مقام‎های امنیتی از این کار پرونده سازی و یا گرفتن اعتراف اجباری و یا توبه نامه از آنها بوده است.

عبدالعلی پورمند حدود یک ماه پس از بازداشت در تماس تلفنی که با خانواده خود داشت خبر داد که بارها بند او را در زندان تغییر دادند و یک بار هم به اجبار او را وادار کرده‎اند که نماز بخواند، اما وی از انجام آن خودداری کرده است.
گرفتن اجباری توبه نامه و یا وادار کردن زندانی مسیحی به نماز خواندن دو نمونه از تازه‎ترین فشارها از سوی نهادهای امنیتی برای آزار و اذیت روحی زندانیان عقیدتی است.

در ایران اعضا و یا مسئولان کلیساهای خانگی عمدتن با اتهاماتی چون “اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه اندازی کلیساهای خانگی” مواجه می‌شوند. «اقدام علیه امنیت ملی» اتهامی که به عنوان پوششی شبه قانونی علیه فعالیت‌های عقیدتی استفاده می‌شود.
حکومت جمهوری اسلامی سیاست منع تغییر دین مسلمان زادگان از طریق شرکت در “کلیسای رسمی” را در سال ۲۰۱۲ اتخاذ کرد. از این‌رو نوکیشان مسیحی مجبور به تجمع در گروه‌های غیر رسمی مانند “کلیسای خانگی” شده‌اند. این تجمعات از سوی حکومت مذهبی ایران غیرقانونی قلمداد شده و غالبن مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند.
متاسفانه در سه دهه گذشته موضوع دستگیری شهروندان موسوم به نوکیشان مسیحی که تغییر دین داده و به مسیحیت می گروند ، بدفعات اتفاق افتاده و بسیاری از این شهروندان مسیحی حبس های کم و بیش طولانی یا کوتاه مدت را در زندان های ایران گذرانده اند.
در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از نوکیشان مسیحی با احکام سنگین زندان مواجه شده‌اند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید