پاپ فرانسیس: مادران از شیر دادن به فرزندانشان در کلیسا خجالت نکشند

image_pdfimage_print
پاپ فرانسیس: مادران از شیر دادن به فرزندانشان در کلیسا خجالت نکشند
پاپ فرانسیس: مادران از شیر دادن به فرزندانشان در کلیسا خجالت نکشند
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار آن شد که مادران با شیر دادن به نوزادان خود در درون کلیسا احساس آرامش کنند.
شیر دادن نوزادان در مکان‌های عمومی همواره یکی از مسائل جنجال‌برانگیز در کشورهای مختلف جهان بوده است. اما پاپ می‌گوید مادران نباید از شیر دادن به نوزادان خود در کلیسا «خجالت» بکشند.
به گفته یورونیوز، پاپ فرانسیس که روز یکشنبه برای مراسم تعمید ۱۵ نوزاد پسر و ۱۳ نوزاد دختر در عبادتگاه سیستین واتیکان حضور یافته بود، مادران را به شیر دادن نوزادشان در کلیسا تشویق کرد. در آن هنگام صدای گریه نوزادی به گوش رسید و پاپ به شوخی گفت: «مراسم طول کشیده و یک نفر گرسنه شده! نوزادان زبان ویژه خود را دارند، هر گاه یکی از آنها گریه کند، باقی نوزادان حاضر نیز مانند یک گروه ارکستر گریه سر می‌دهند.»
رهبر ۸۱ ساله کاتولیک‌های جهان افزود: «در این حالت شما مادران باید بدون هیچ ترسی پستان خود را به نوزاد بدهید زیرا این زبان عشق است. درست به مانند مریم مادر عیسی مسیح که پستان خود را در دهان وی گذاشت.»
پاپ با یادآوری این که عیسی نیز در هنگام تولد گریه کرد، گفت این گریه «نخستین موعظه» مسیح محسوب می‌شود.
هنگامی که پاپ این سخنان را ایراد می‌کرد، تعدادی از نوزادان گریه می‌کردند، بعضی از آنها در آغوش مادرشان خوابیده بودند و یکی از آنها نیز در گوشه‌ای از کلیسا از سینه مادر خود شیر می‌خورد.
این نخستین بار نیست که پاپ مادران را به شیر دادن در فضای عمومی تشویق می‌کند. او پیش از نیز نظیر چنین سخنانی را خطاب به مادران گفته بود. وی از جمله در مراسم تعمید سال گذشته در واتیکان نیز نوزادان و مادران حاضر در کلیسا را به مریم مقدس و نوزادش عیسی تشبیه کرده بود.
پاپ یک بار دیگر نیز طی سخنانی در طی مراسمی در سال ۲۰۱۳ با بیان خاطره‌ای در این زمینه گفته بود: «داشتم از جایی می‌گذشتم که دیدم نوزادی گریه می‌کند. مادرش او را نوازش می‌کرد. من به او گفتم: “خانم، فکر می‌کنم این کودک گرسنه است.” گفت: “بله، شاید وقت غذا خوردنش باشد.” گفتم: “پس لطفن به او غذا بدهید!” او خجالت می‌کشید و تا زمانی که من از آنجا می‌گذشتم رغبتی به شیر دادن نداشت. من همین حرف را به کل بشریت هم می‌زنم: “به مردم گرسنه چیزی برای خوردن بدهید.”.»

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید