سخت تر شدن پذیرش «کیس مسیحی» در اروپا

image_pdfimage_print
سخت تر شدن پذیرش «کیس مسیحی» در اروپا
سخت تر شدن پذیرش «کیس مسیحی» در اروپا
در سنجش آگاهی نوکیشان مسیحی از الهیات مسیحی آنقدر سختگیری خواهد شد که شاید بسیاری از کشیش‎ها هم در آن آزمون موفق نشوند و این روند به سختگیری در سیاست‌های پناهنده پذیری دامن خواهد زد.
همواره یکی از دغدغه‎های پناهجویان مسیحی مسائل مربوط به پرونده‎های آنان و کیس پناهندگی است که به نمایندگی‎های کمیساریای‎عالی پناهندگان سازمان ملل و یا کشورهای میزبان ارائه می‎دهند.
پایگاه خبری «اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران» در همین باره نوشته خبرنگاران هلندی با یک پناهجوی ایرانی مسلمان سابق که مسیحی شده است و یک کشیش ایرانی که در «کلیسای کوروش» به تعداد زیادی از پناهجویان ایرانی، افغانی، عراقی و مصری غسل تعمید می‎دهد، مصاحبه کرده‎اند. علاوه بر آنها با نمایندگان اداره تابعیت و مهاجرت و چند نفر کشیش دیگر نیز مصاحبه کرده‎اند.
جان کلام مصاحبه این است که به عقیده خبرنگاران هلندی، تعداد قابل توجهی از این پناهجویان یا مسلمانان سابق به گونه‎ای فرصت طلبانه به مسیحیت می‎گروند تا جواب و اقامت پناهندگی دریافت کنند.
اغلب این افراد بعد از گرفتن جواب مثبت دیگر به کلیساها سر نمی‎زنند و به یکباره از زندگی مسیحی و شرکت در مراسمی که همواره حاضر و فعال بودند غیبت می‎کنند.
این امر شک تعداد زیادی از کشیش‎ها و خانواده‌های مسیحی اروپایی را که از این افراد حمایت می‎کردند، برانگیخته است. در چندین مصاحبه و مقالات دیگر نیز، مسئله حول این محور می‎چرخد که این افراد صادق نیستند و از باور و ایمان مسیحی و قوانین ما سوء استفاده می‎کنند.
یکی از مصاحبه کنندگان می‎گفت که من سئوالات استاندارد نمی‎پرسم بلکه سعی می‎کنم در صحبت با پناهجویان روح واقعی آنها را بشناسم و بفهمم چرا مسیحی شده‎اند. آنها می‎توانند به سئوالات استاندارد جواب‌هایی استاندارد و قابل قبول بدهند ولی به طور واقعی مسیحی نشده باشند.
در سنجش آگاهی نوکیشان مسیحی از الهیات مسیحیت آنقدر سختگیری خواهد شد که شاید بسیاری از کشیش‎ها هم در آن آزمون موفق نشوند و این روند به سختگیری در سیاست‌های پناهنده پذیری دامن خواهد زد.
همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده وقتی دولت هلند تنها یک دریچه را برای گرفتن اقامت پناهندگی باز می‎گذارد و سیاست پناهندگی عادلانه‎ای منطبق بر واقعیات موجود را غیرممکن می‎کند، پناهجویان را مجبور می‎کند که به امید دریافت اقامت، ناصادقانه در پشت تنها دریچه باز به صف بایستند، ولی بعدها بجای اصلاح سیستم ناعادلانه این پناهجویان را متهم به سوء استفاده و دروغگویی می‎کنند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید