حمایت مرکز قانون و عدالت آمریکا از مسیحیان و اعتراضات مردم در ایران

image_pdfimage_print
حمایت مرکز قانون و عدالت آمریکا از مسیحیان و اعتراضات مردم در ایران
حمایت مرکز قانون و عدالت آمریکا از مسیحیان و اعتراضات مردم در ایران

به گفته پایگاه خبری مرکز قانون و عدالت آمریکا، جامعه ایران به سرعت در حال تغییر است و شهروندان زیادی به مسیحیت گرویدند. بر اساس گزارشی که در «محبت نیوز» منتشر شده حدود ۳۶۰ هزار نوکیش مسیحی در ایران هستند.

پایگاه خبری مرکز قانون و عدالت آمریکا (ACLJ) در گزارشی با استناد به آمار و اخبار وبسایت «محبت نیوز» در مورد تعداد مسیحیان در ایران به مقابله حکومت ایران با افزایش گرویدن شهروندان ایران به مسیحیت پرداخته است.
جامعه ایران به سرعت در حال تغییر است و شهروندان زیادی به مسیحیت گرویدند. بر اساس گزارشی که در «محبت نیوز» منتشر شده حدود ۳۶۰ هزار نوکیش مسیحی در ایران هستند.
این در حالیست که در ۴۰ سال پیش به طور تقریبی تعداد این مسیحیان ۵۰۰ مورد بوده است. برخی دیگر از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که تعداد مسیحیان ایران به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

سرشماری تعداد نوکیشان مسیحی دشوار است، زیرا ترس از مجازات، اعمال خشونت و شکنجه باعث ده شناسایی آنها دشوار باشد. نیروهای امنیتی در ایران به خانه‎های نوکیشان هجو می‎برد و کتاب‌ها، کامپیوتر و سی دی‎های آن را ثبت و ضبط می‎کند و نوکیشان مسیحی را بازداشت می‎کند.
در نتیجه فشارهای حکومتی نوکیشان مسیحی در ایران فعالیت‎های بسیار محدودی دارند و برای محافظت از خود و خانواه‏شان به طور پنهانی فعالیت می‎کند.
به نوشته وبسایت محبت نیوز با وجود سرکوب عقیدتی همچنان مسیحیان در ایران در حال افزایش هستند.
چند هفته‏‌ای است در ایران اعتراضات سراسری به وضعیت معیشتی آغاز شده است و مردمی که تحت استبداد دینی زندگی می‎کنند علیه حکومت بپاخاستند.
پایگاه خبری مرکز قانون و عدالت آمریکا با اشاره به پشتیبانی دولت اوباما از جمهوری اسلامی حتی با وجود اینکه می‎دانست حکومت ایران پشتیبان گروه‎های تروریستی همانند حزب الله لبنان است تاکید کرده آمریکا با حسن نیست تحریم‎ها را کاهش داد و توافق اتمی منعقد شد اما جمهوری اسلامی همچنان در مسیر گذشته خود به خصوص سرکوب آزادی و نادیده گرفتن حقوق بشر حرکت کرد.
این سازمان از اعتراضات مردم ایران حمایت کرده و همچنین تاکید کرده پشتیبان مسیحیان داخل ایران خواهد بود و آرزوی پیروزی آزادی‎خواهان علیه رژیم غیردموکراتیک را دارد.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید