سیاستمدار مشهور آمریکایی: ایران عضو محور «ضد مسیحیت» است

image_pdfimage_print
سیاستمدار مشهور آمریکایی: ایران عضو محور «ضد مسیحیت» است
سیاستمدار مشهور آمریکایی: ایران عضو محور «ضد مسیحیت» است
“استیو بنن” سیاستمداران مشهور آمریکایی و استراتژیست سابق “دونالد ترامپ”، از تشکیل محور جهانی جدیدی توسط ایران، ترکیه و چین علیه مسیحیت در غرب سخن گفته است.
استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید، طی گفت‌وگویی با مجله جی‌کیومگزین، درباره تاسیس یک محور جدید توسط ایران، ترکیه و چین علیه غرب مسیحی هشدار داد.
بنن با بیان اینکه این اتحاد یک تهدید روبه رشد علیه آمریکا و متحدانش است، گفت: «آنچه امروز می‌بینیم، این است که چین، ایران و ترکیه – سه تمدن باستانی- کنار هم قرار می‌گیرند تا محور جدیدی را تاسیس کنند. این (محور) با غرب مسیحی و نیز با بخش بزرگی از (جهان) اسلام که با غرب مرتبط است، مقابله می‌کند، ما هم اکنون سرگرم چین، ایران و ترکیه خواهیم بود.» او از واژه “پرشیا” – نام تاریخی ایران در متون و کتب غربی- به جای ایران استفاده کرده است.
او گفته است شرایط کنونی همانند سال‌های پیش از آغاز جنگ دوم جهانی است و جهان به سرعت در حال نزدیک شدن به یک جنگ جهانی بزرگ است که در سویی محور جدید ایران- چین و ترکیه و در سوی دیگر جهان غرب خواهد بود.
بنن به خطر اقتصادی چین اشاره کرد و خواهان به کارگیری ناسیونالیسم اقتصادی شد. وی برای مقابله با رقبا و دشمنان آمریکا، به دنبال یک پروژه‌ای به نام پروژه «مسلح کردن افکار» است.
به گفته بنون، این پروژه جدید در بهار یا تابستان آینده مطرح خواهد شد و بر «ترویج افکار» ناسیونالیسم اقتصادی متمرکز خواهد بود. هدف این پروژه، گردهم آوردن گروه‌های همسو با این ایده است.
بنن” ۶۴ ساله، با توصیه به کشورهای غربی برای تشکیل ائتلافی به منظور مقابله با محور جدید با تلفیق دو نظریه ” پایان تاریخ” فرانسیس فوکویاما و “برخورد تمدن‌های” ساموئل هانتینگتون، برخورد و درگیری بین فرهنگ‌ها را امری محتوم دانست.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید