1

مصادره باغ کلیسا؛ادامه روند حذف تدریجی مسیحیان از جامعه ایران

مصادره باغ کلیسا؛ادامه روند حذف تدریجی مسیحیان از جامعه ایران
مصادره باغ کلیسا؛ادامه روند حذف تدریجی مسیحیان از جامعه ایران

سخنگوی «سازمان ماده ۱۸» مصادره باغ شارون را ادامه روند حذف تدریجی مسیحیان از جامعه ایران دانست.

حکم قضایی علیه شورای کلیسای جماعت ربانی دست حکومت ایران را بازتر خواهد گذاشت تا فشار بر مسیحیان ایران افزایش یابد.

کیارش عالی‌پور، سخنگوی «سازمان ماده ۱۸» در واکنش به اجرای حکم مصادره باغ «شارون» متعلق به شورای کلیسای جماعت ربانی در کرج مصادره این ملک کلیسایی را «ادامه روند حذف تدریجی مسیحیان پروتستان و انجیلی از جامعه ایران» دانسته و گفته اتهام ارتباط شورای کلیسای جماعت ربانی با سازمان سیا تهدید علیه رهبران و باقیمانده اعضای این کلیسا است و پیامدهای نگران کننده‎ای خواهد داشت.

به گفته عالی‎پور «این حکم دست حکومت ایران را بازتر خواهد گذاشت تا فشار بر جامعه مسیحیان ایران افزایش یابد و متاسفانه تناقض عمده‎ای بین برخورد حکومت جمهوری اسلامی با مسیحیان در ایران و اصول قانون اساسی وجود دارد. طبق اصل ۱۳ قانون اساسی اقلیت‎های دینی به رسمیت شناخته شده مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان هستند ولی در عمل نوع برخوردی که با مسیحیان می‎شود در عمل متضاد است با اصل این قانون و آنها به ویژه مسیحیان فارسی زبان از حداقل حقوق شهروندی هم برخوردار نیستند.»

روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ (هفتم مارچ ۲۰۱۸) ماموران و نمایندگان ستاد اجرای فرمان امام با حکم قضایی برای اجرای حکم مصادره «باغ شارون» متعلق به کلیساهای جماعت ربانی (تهران) مراجعه کردند و اعلام کردند که باغ باید تا روز شنبه ۱۹ اسفند تخلیه شود.

سخنگوی «سازمان مسیحی ماده ۱۸» در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران، در پاسخ به مشکلاتی که در ماه‎های اخیر برای نوکیشیان مسیحی در ایران به وجود آمده گفته «متاسفانه در ماه‎های اخیرنوکیشان مسیحی با احکام سنگین از ۵ تا ۱۵ سال زندان مواجه شدند و افزایش فشارها درحالی است که حکومت ادعا می‎کند اقلیت‎های دینی به ویژه مسیحیان از آزادی کامل برخوردارند و این نقض آزادی مسیحیان اعتراضات بین‎المللی را هم در پی داشته است. نمونه‎هایی از این فشارها زندانی‎های طولانی، تبعید و محرومیت از تحصیل است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.»
همچنین «فشار بر خانواده زندانیان مسیحی» و «تعطیل کردن کلیساهای فارسی زبان» از جمله موارد دیگری بود که  عالی‎پور به آن اشاره کرد که از جمله شرایطی است که نوکیشان مسیحی در ایران با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی تاکید کرده نوکیشان مسیحی نه تنها حق ورود به داخل کلیساهای ارمنی و آشوری را ندارند حتی انتشار کتاب مقدس (مورد تائید کلیسای ایران) به زبان فارسی در ایران ممنوع است.
در حکم دادگاه انقلاب در مورد پرونده باغ شارون ادعا شده بود «شورای کلیسای جماعت ربانی یکی از شاخه‌های کلیسای فیلادلفیای آمریکا بوده که با بودجه آمریکا و به وسیله سازمان جاسوسی سیا برای نفوذ در کشورهای جهان اسلامی بخصوص ایران تشکیل و به فعالیت‌های تبشیری اقدام می‌نماید».