عدم موافقت با تودیع وثیقه برای آزادی موقت «هادی عسگری» نوکیش مسیحی

image_pdfimage_print
عدم موافقت با تودیع وثیقه برای آزادی موقت «هادی عسگری» نوکیش مسیحی
عدم موافقت با تودیع وثیقه برای آزادی موقت «هادی عسگری» نوکیش مسیحی

هادی عسگری ۴۰ سال دارد و ساکن تهران است. او به اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت‌ در کلیساهای خانگی متهم و به ده سال زندان و دو سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده است.

مسؤولان قضایی از پذیرش وثیقه‎ی «هادی عسگری» نوکیش مسیحی زندانی در اوین برای آزادی موقت او تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر خودداری می‌کنند.
خانواده‏ی این زندانی عقیدتی که ۱۹ ماه است در بازداشت به سر می‏برد پیش از نوروز، تلاش کردند تا با تامین وثیقه او را به صورت موقت از زندان آزاد کنند اما مقام‎های قضایی گفته‎اند تا بیستم فروردین به این موضوع رسیدگی نخواهد شد.
این در حالی است که تامین وثیقه توسط این خانواده به سختی صورت گرفته است به امید این که شاید فرزندشان ایام نوروز کنار آن‎ها باشد اما با عدم همکاری مسؤولان روبرو شدند.
یکی از نزدیکان این نوکیش مسیحی، در گفتگو با سازمان ماده ۱۸ گفت: «هادی تا چندی پیش به دلیل عدم تمکین مالی موفق به تامین قرار وثیقه سنگین ۱۷۰ میلیون تومانی خود نشده بود. اکنون که این مشکل برطرف شده و این وثیقه با تلاش بسیار تهیه شده است، قاضی پرونده به بهانه‌های گوناگون روند تودیع وثیقه را به تعویق انداخته‌ است.»
در صورت همکاری قاضی این پرونده، شهروند مسیحی هادی عسگری می‌تواند بطور موقت تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر از زندان آزاد شود.

هادی عسگری ۱۲ تیر ماه سال ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حکم قاضی احمد زاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین پس از طی دوران محکومیت خود برای دو سال نیز حق خروج از کشور را نخواهد داشت.
او به همراه نوکیش مسیحی دیگر «امین افشار نادری» که به ۱۵ سال زندان محکوم شده است چندی پیش به علت عدم رسیدگی به پرونده‌شان در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بودند. امین افشار نادری هم اکنون با قرار وثیقه بطور موقت خارج از زندان است.
هادی عسگری و امین افشار نادری پنجم شهریور ۱۳۹۵ (۲۶ آگوست ۲۰۱۶) همراه با ۱۳ شهروند دیگر در باغی در فیروزکوه بازداشت شدند و ۸۲ روز را در انفرادی بند ۲۰۹ گذراندند و سپس با اتمام دوران بازجویی به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شدند.
عدم موافقت با دریافت وثیقه از خانواده هادی در حالیست که بسیاری از زندانیان سیاسی در همین دوران با تامین وثیقه آزاد شدند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید