رشد کلیساهای خانگی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران نیست

image_pdfimage_print
رشد کلیساهای خانگی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران نیست
رشد کلیساهای خانگی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران نیست

رشد سریع کلیساهای خانگی سبب شد تا سازمان‎هایی که به مطالعات و پژوهش‎هایی در حوزه مسیحیت اقدام می‎کنند گزارش دهند که رشد کلیساهای خانگی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران نیست.

 شاید باعث شگفتی بسیار باشد اما واقعیت این است که مسیحیت در جمهوری اسلامی ایران سریعتر از هر کشور دیگری در جهان در حال رشد است و ده‎ها هزار نفر از مسلمانان کشور اسلام را رها کردند و به مسیحیت گرویدند.
پایگاه خبری شبکه‎ی CBN آمریکا با اعلام این خبر به نقل از کارشناسان می‎نویسد بحران سیاسی در ایران و چالش‎های گسترده اقتصادی باعث خشم شدید مردم نسبت به جمهوری اسلامی شده است.
اینکه یک رسانه بین‎المللی روی جامعه‌‏ی مسیحیان فارسی زبان در ایران تمرکز می‎کند حاکی از اهمیت این مسئله است.
گرویدن شهروندان مسلمان در ایران به مسیحیت در حالی صورت می‎گیرد که از نظر شرعی ارتداد محسوب می‎شود و اشد مجازات جزای آن است با این وجود مردم از طریق رسانه‎های مسیحی فارسی زبان ایمان می‎آوردند و آموزش‎های مربوط را می‎توانند دریافت کنند و مراسم دعا و نیایش خود را در کلیساهای خانگی در کنار دیگر اعضای خانواده به طور مخفیانه و دور از چشم ماموران حکومتی برگزار می‎کنند.
یکی از عمده هشدارهای ائمه جمعه، صاحبان منبر، مقام‎های بلند پایه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید افزایش تبلیغات نوکیشان مسیحی و جذب مردم به ویژه جوانان به مسیحیت است.
نه تنها در پایتخت و شهرهای بزرگ بلکه در شهرستان‎ها شهروندانی هستند که ایمان آوردند و در کنار دیگر نوکیشان مسیحی در کلیساهای خانگی مراسم ایمانی خود را با احتیاط برپا می‎‌کنند.
گرچه انتقال کتاب مقدس و جزوات آموزشی مسیحی چه به صورت کتابچه و چه فایل‎های فشرده الکترونیکی با دشواری روبروست و ریسک بالایی دارد و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به شدت این حوزه را زیر نظر دارد اما رسانه‎های ماهواره‌‏ای و وبسایت‎های مسیحی نقش بسزایی در رشد مسیحیت در ایران داشتند.
گرچه تلویزیون‎های ماهواره ای با پارازیت روبرو هستند و سایت‎ها با فیلترینگ اما تاثیر خود را تحت همین محدودیت‎ها گذاشته‎اند و اثر آن را به وضوح می‎توان دید.

جمهوری اسلامی ساخت ده‎ها ساعت برنامه ضد مسیحیت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ده‎ها سایت مذهبی و امنیتی که با اخبار غلط و انحرافی سعی در مخدوش کردن چهره مسیحیت دارند و مسیحیت ستیزی را پمپاژ می‎کنند و همین طور نظارت‎ها و فشارهای دستگاه امنیتی نتیجه نگرانی از افزایش گرایش جوانان به مسیحیت است.

رشد سریع کلیساهای خانگی که اوج آن در سال ۲۰۱۶ بود سبب شد تا سازمان‎هایی که به مطالعات و پژوهش‎هایی در حوزه مسیحیت اقدام می‎کنند گزارش دهند که رشد کلیساهای خانگی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران نیست.
یکی از دلایل گرایش مردم به مسیحیت، بریدن آن‌ها از حکومتی از که مروج و راوی اسلامی ولایتی است که ولی فقیه در راس آن است و خود را نایب امام زمان می‎داند و دستورات خود را بر اساس حکم الهی بر احوالات شخصی مردم القاء می‎کند.
نتیجه شکاف بین مردم و حکومت جمهوری اسلامی دین گریزی و فرار از اسلام انقلابی و گرایش آن‌ها به مسیحیت شده که آرامش را در آن پیدا کردند.
با این وجود این در فهرست سیاه ۱۰ کشوری است که در آن آزار و اذیت سازماندهی شده از طرف حکومت یک روال است با اینکه حکومت همواره آن را رد می‎کند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید