کدام را میخواهید/بخشش خداوند یا شرم فلج کننده را!!!!!

image_pdfimage_print

پس به آن زن گفت، گناهان تو آمرزیده شد: لوقا باب ۷ آیه ۴۸

در خانه یکی از فریسیان زنی گریان به سوی عیسی مسیح می آید و با اشکهایش پاهای او را می شوید. بدون شک وقتی که شمعون با نگاه و اشاره چشمانش به آنهایی که در اتاق بودند علامت می داد که این زن گناهکار است و با عیسی چه کاری می تواتد داشته باشد، آن زن احساس شرم می کرد.
بطور قطع او یک گناهکار بود و حقیقتاً جایی برای احساس شرم کردن وجود داشت، ولی نه برای مدّتی طولانی!
عیسی به او گفت: ” گناهان تو آمرزیده شد”  و وقتی مهمانان در مورد آن شروع به نجوا کردند، او ایمان او را با این گفته تقویت کرد، “ایمانت تو را نجات داده است. به سلامتی روانه شو.” لوفا باب ۷ آیه ۵۰.
چگونه بود که عیسی مسیح توانست او را  کمک کند تا با اثرات فلج کننده شرم مبارزه کند. عیسی به او وعده ای داد: ”  گناهان تو آمرزیده شد! ایمانت تو را نجات داده است  و آینده تو همراه با سلامتی خو اهد بود. او  اعلام کرد که بخشودگی گذشته سلامتی آینده را به همراه خواهد آورد.
پس مسئله برای آن زن ایمان داشتن به فیض آینده خداوند بود، که ریشه در اقتدار عمل بخشوده شدن توسط عیسی و سخنان رهایی بخش او داشت. این است روشی که همهٔ ما می بایست با اثرات فلج کننده و بجای شرم مبارزه کنیم. نه شرم دروغین، بلکه شرمی که به واقع باید احساسش کنیم و ما را تهدید میکند که اگر برای زمانی طولانی با آن دست و پنجه نرم کنیم، ما را فلج کرده و از پا خواهد انداخت.
ما باید با بی ایمانی و آن شرم فلج کننده، با تکیه به وعدهٔ سلامتی و فیض آینده ای که از طریق بخشوده شدن اعمال شرم آور ما می آید، مبارزه کنیم.

لیکن مغفرت نزد توست تا از تو بترسندمزمور ۱۳۰ آیه ۴

خداوند را مادامی‌ که‌ یافت‌ می‌شود بطلبید و مادامی‌ که‌ نزدیک‌ است‌ او را بخوانید.  شریر راه‌ خود را و گناه‌کار افکار خویش‌ را ترک‌ نماید و بسوی‌ خداوند بازگشت‌ کند و بر وی‌ رحمت‌ خواهد نمود و بسوی‌ خدای‌ ما که‌ مغفرت‌ عظیم‌ خواهد کرد:boom: اشعیا باب ۵۵ آیات ۶ و ۷
اگر به گناهان خود اعتراف کنیم، او امین و عادل است تا گناهان ما را بیامرزد و ما را از هر ناراستی پاک سازد اول یوحنا باب ۱ آیه ۹
و جمیع انبیا بر او شهادت می‌دهند که هر که به وی ایمان آوَرَد، به اسم او آمرزش گناهان را خواهدیافتاعمال باب ۱۰ آیه ۴۳
همه ما به بخشودگی نیاز داریم. و فردا هم به آن نیاز خواهیم داشت. عیسی مسیح مرد تا آنرا امروز و فردا برای ما فراهم سازد. حقیقت برای امروز و فردا این است: بخشش خداوند ما را برای آینده آزاد می سازد، و ما را از شرم فلج کننده آزاد می سازد. بخشش پر است از فیض برای آینده.
وقتی با ایمان به فیض آینده که در بخشش خداوند ریشه دارد زندگی می کنیم، ما از اثرات فلج کننده شرمی که لایقش هستیم، این است معنای واقعی بخشش خداوند.

جان پایپر ( John Piper)

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید