چگونه می توانم نجات پیدا کنم؟

image_pdfimage_print
چگونه می توانم نجات پیدا کنم؟
چگونه می توانم نجات پیدا کنم؟
جواب: این سوال ساده و در عین حال بسیار پرمعنا، مهمترین سوالی است که می تواند پرسیده شود.”چگونه می توانم نجات پیدا کنم ؟” این سوال درباره این موضوع است که ما بعد از زندگی خود در این دنیا، ابدیت را در کجا سپری خواهیم کرد.

موضوعی مهم تر از مقصد ابدی ما وجود ندارد. خوشبختانه، کتاب مقدس بسیار شفاف درباره اینکه چگونه شخصی می تواند نجات یابد، سخن می گوید. زندانبان فیلیپی از پولس و سیلاس پرسید: “آقایان چکار باید بکنم تا نجات یابم؟” پولس و سیلاس پاسخ دادند: “به خداوند عیسی مسیح ایمان آور که تو و اهل خانه ات نجات خواهید یافت”. (اعمال رسولان فصل ۱۶ آیه ۳۱)

چگونه می توانم نجات یابم؟ و چرا نیاز به نجات دارم؟
ما همگی به گناه آلوده هستیم (رومیان فصل ۳ آیه ۲۳). ما همگی با گناه به دنیا می آییم (مزامیر فصل ۵۱ آیه ۵). و ما همگی با اختیار و انتخاب خودمان، گناه می کنیم (جامعه فصل ۷ آیه ۲۰، اول یوحنا فصل ۱ آیه ۸). گناه آن چیزی است که ما را از خداوند جدا می سازد و ما را در راه نابودی ابدی قرار داده است.

چگونه می توانم نجات پیدا کنم ؟ از چه چیزی باید نجات پیدا کنم؟
ما همگی به خاطر گناهانمان سزاوار مرگ هستیم (رومیان فصل ۶ آیه ۲۳). عاقبت جسمانی گناه، مرگ جسمانی می باشد، و البته این تنها نوع مرگی نیست که در نتیجه گناه حاصل می شود. تمام گناهان در نهایت بر ضد خداوند ابدی و جاودانه انجام شده اند( مزامیر فصل ۵۱ آیه ۴). چیزی که ما باید از آن نجات یابیم نابودی ابدی می باشد (متی فصل ۲۵ آیه ۴۶، مکاشفه فصل ۲۰ آیه ۱۵).

چگونه می توانم نجات یابم؟ خداوند چطور نجات را فراهم ساخته است؟
از آنجایی که مجازات عادلانه گناه، مجازاتی ابدی می باشد، تنها خداوند است که می تواند بهای این مجازات را پرداخت کند، زیرا تنها او ابدی است. اما خداوند بواسطه ذات الهی خود نمی تواند بمیرد. بنابراین، خدا انسان شد و در جسم عیسی مسیح به این دنیا آمد. خدا جسم شد و در بین ما زندگی کرد و به ما تعلیم داد. هنگامی که مردم، او و پیامش را رد کرده و تصمیم به قتل وی گرفتند، او داوطلبانه خود را برای ما قربانی نمود و اجازه داد تا مصلوبش کنند (یوحنا فصل ۱۰ آیه ۱۵). چون عیسی مسیح انسان بود، توانست بمیرد، و چون عیسی مسیح خدا بود، مرگ او ارزشی بی انتها و ابدی داشت. مرگ عیسی بر روی صلیب پرداخت کامل تاوان گناهان ما بود(اول یوحنا فصل ۲ آیه ۲). او عواقبی که ما سزاوارش بودیم را بر دوش خود گرفت. رستاخیز عیسی از مردگان نشان می دهد که مرگ او حقیقتاً قربانی کامل و کافی برای گناهان ما بود.

چگونه می توانم نجات یابم؟ چه کار باید انجام دهد؟
به خداوند عیسی مسیح ایمان آور تا نجات یابی (اعمال رسولان فصل ۱۶ آیه ۳۱). خداوند به طور کامل همه کارها برای نجات را انجام داده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با ایمان قلبی، آن نجاتی را که خداوند ارائه می دهد، دریافت کنید (افسسیان فصل ۲ آیه های ۸ تا ۹ ). تنها به عیسی مسیح به عنوان پرداخت کامل بهای گناهان خود اعتماد کنید. به او ایمان بیاورید تا هلاک نشوید (یوحنا فصل ۳ آیه ۱۶). خداوند نجات را به عنوان هدیه ای به شما عطا می کند و تنها کار شما باید این باشد که آن را بپذیرید. عیسی راه نجات است (یوحنا فصل ۱۴ آیه ۶).

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید