آیا بیهوش شدن (از حال رفتن) در روح بر مبنای کتاب مقدس است؟

image_pdfimage_print
آیا بیهوش شدن (از حال رفتن) در روح بر مبنای کتاب مقدس است؟
آیا بیهوش شدن (از حال رفتن) در روح بر مبنای کتاب مقدس است؟
جواب: “بیهوش شدن (از حال رفتن) در روح، بدین مفهوم که فرد تحت تاثیر هیجان ناشی از قدرت روح القدس، بیهوش می شود و از حال می رود” اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک خادم دستش را بر روی کسی‌ می‌گذارد، آن فرد که ظاهراً مغلوب قدرت روح القدس شده، به زمین افتاده می افتد و از حال می رود. کسانی که بیهوش شدن در روح را انجام می‌دهند ازنقل قول‌هایی از کتاب مقدس استفاده می کنند که در مورد تبدیل شدن مردم به “مانند مرده” (مکاشفه فصل ۱ آیه ۱۷) و یا بر روی صورت خود افتادن (حزقیال فصل ۱ آیه ۲۸، دانیال فصل ۸ آیه های ۱۷ تا ۱۸؛فصل ۱۰ آیه های ۷ تا ۹ ) صحبت می‌کند. با این حال، تضادهایی بین این نوع افتادن بر روی صورت مطابق کتاب مقدس و عمل بیهوش شدن در روح وجود دارد.

۱ . افتادن در کتاب مقدس واکنش یک شخص به آنچه که او در یک رویا و یا یک رویداد فراتر از اتفاقات عادی مانند تغییر شکل مسیح می دید، بود(متی فصل ۱۷ آیه ۶). در عمل غیر کتاب مقدسی بیهوش شدن در روح، فرد به لمس فرد دیگری و یا به حرکت دست گوینده واکنش نشان می دهد.

۲. موارد مربوط به کتاب مقدس اندک و پراکنده اند، و آنها به ندرت فقط در زندگی افرادی معدود رخ داده اند. درصورتیکه، پدیده بیهوش شدن در روح، رویدادی است که به صورت مکرر و برای خیلی ها اتفاق افتاده است.

۳. در موارد مربوط به کتاب مقدس، مردم از هیبت آن چیز و یا کسی که دیده اند برروی صورت خود می افتند. در نمونه جعلی بیهوش شدن در روح، در پاسخ به حرکت دست گوینده و یا به علت تماس رهبر کلیسا (و یا هل دادن در برخی موارد)، آنها به عقب می افتند.

ما نمی گوییم که همه نمونه‌های بیهوش شدن در روح، تقلبی یا در پاسخ به لمس یا هل دادن هستند. بسیاری از مردم ادعا می کنند انرژی یا نیرویی را تجربه کرده اند که باعث افتادن آنها به عقب می شود. با این حال، ما هیچ پایه و اساس کتاب مقدسی برای این مفهوم نداریم. بله، ممکن است نوعی از انرژی یا نیرو در کار باشد، حتی اگر هم چنین باشد، به احتمال بسیار زیاد کار خدا و روح القدس نیست.

این مایه تاسف است که مردم به جای دنبال کردن میوه کاربردی و قابل استفاده ای که روح القدس به منظور جلال دادن مسیح توسط زندگی ما به ما می دهد، در پی چنین رویدادهای عجیب و غریب و جعلی ای هستند که هیچ میوه معنوی ای تولید نمی کند (غلاطیان فصل ۵ آیه های ۲۲ تا ۲۳) . چنین رویدادهای جعلی، نشانه پُر بودن از روح القدس نیست. بلکه آن نوع زندگی که لبریز از کلام خدا همراه با پرستش، شکرگزاری و اطاعت از خداست، نشانه پُر بودن از روح القدس می باشد.

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید