اینکه کتاب مقدس الهام روح خداست یعنی چه؟

image_pdfimage_print
اینکه کتاب مقدس الهام روح خداست یعنی چه؟
اینکه کتاب مقدس الهام روح خداست یعنی چه؟
وقتی مردم می گویند که کتاب مقدس الهام روح خداست، آنها به این اشاره می کنند که نویسندگان کتاب مقدس تحت تاثیر قدرت الهی خداوند هرآنچه که او می خواسته به ما بگوید را توسط آنها دقیقا به رشته تحریر درآورده است. در متن کتاب مقدس، کلمه “الهام شده” به این معنی است که از “زبان خدا” گفته شده است و دقیقا کلمات خود خداوند است. الهام یعنی کتاب مقدس واقعا کلام خداست و این حقیقت است که کتاب مقدس را در بین تمام کتابها منحصر بفرد می سازد.

در حالیکه دیدهای مختلفی درباره اینکه چه میزان از کتاب مقدس توسط خدا الهام شده، وجود دارد اما کتاب مقدس خودش ادعا می کند که هر کلمه آن از طرف خداست (اول قرنتیان فصل ۲ آیه های ۱۲ تا ۱۳؛ دوم تیموتائوس فصل ۳ آیه های ۱۶ تا ۱۷). این دید از کتاب مقدس به “الهام کلمه به کلمه” کتاب مقدس معروف است، بدین معنی که تمامی کتاب مقدس، کلمه به کلمه آن عینا همانگونه که از زبان خداوند جاری شده به ذهن نویسنده آن الهام شده و به رشته تحریر درآمده است. برخی از مردم معتقدند که فقط قسمتهایی از کتاب مقدس و یا مفاهیمی از آن که جنبه مذهبی دارند، الهام شده است اما این عقیده منطبق بر ادعای کتاب مقدس در رابطه خودش نمی باشد. بنابراین الهام کلمه به کلمه کتاب مقدس، ویژگی اساسی کتاب مقدس می باشد.

اینکه چه مقدار از کتاب مقدس، توسط خداوند الهام شده است در دوم تیموتائوس فصل ۳ آیه ۱۶ بیان شده است: “در واقع تمام قسمت‌های کتاب مقدس را خدا الهام فرموده است. از این جهت، برای ما بسیار مفید می‌باشد، زیرا کارهای راست را به ما می‌آموزد، اعمال نادرست را مورد سرزنش قرار می‌دهد و اصلاح می‌کند، و ما را بسوی زندگی خداپسندانه هدایت می‌نماید”. این آیه به ما می گوید که خدا همه کتاب مقدس را الهام کرد و برای ما مفید است. نه فقط قسمتهایی که در رابطه با اصول مذهبیست الهام شده توسط خداست، بلکه هر کلمه آن از پیدایش تا مکاشفه عینا و دقیقا گفته خداوند است. چون کتاب مقدس از روح خدا الهام شده است، پس قدرت لازم را دارد که اصول ایمان را تثبیت کرده، برای تعلیم انسان در مورد داشتن رابطه صحیح با خدا کافی باشد. کتاب مقدس ادعا می کند که نه تنها الهام خداست، بلکه قدرت مافوق طبیعی دارد که ما را عوض کند و “کامل” بسازد. چه چیزی بیشتر از این می خواهیم؟

آیه دیگری که در مورد الهام شدن کتاب مقدس، دوم پطرس فصل ۱ آیه ۲۱ است. این آیه به ما کمک می کند درک کنیم که خدا از انسانها، با شخصیت های خاص و متمایز مربوط به خودشان و سبک نگارش آنها استفاده کرد، اما خدا خودش هر کلمه ای را که می نوشتند الهام کرد. عیسی خودش الهام کامل و لغت به لغت کتاب مقدس را تایید کرد وقتی گفت، “ گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات موسی و نوشته‌های سایر انبیاء را منسوخ کنم. من آمده‌ام تا آنها را تکمیل نمایم و به انجام رسانم. براستی به شما می‌گویم که از میان احکام تورات، هر آنچه که باید عملی شود، یقیناً همه یک به یک عملی خواهند شد ” (متی فصل ۵ آیه های ۱۷ تا ۱۸). در این آیات، عیسی به دقیق بودن کتاب مقدس و جزئیات آن تا حد قوانین نقطه گذاری تاکید می کند، چون کلام خداست.

چون کتاب مقدس کلام الهام شده خداست، ما می توانیم این نتیجه را بگیریم که اقتدار و قدرت دارد و بدون عیب است. دید صحیح از خدا ما را به دید صحیح از کلام می رساند. چون خدا قادر مطلق و دانای مطلق و کامل است، کلام او هم همین خصوصیات را دارد. آیاتی که الهام خدا بودن کتاب مقدس را تایید می کنند، بی عیبی و اقتدار آن را هم تثبیت می کنند بدون شک کتاب مقدس آنچه که ادعا میکند هست، یعنی کلام مقتدر و غیر قابل انکار خدا که برای انسان نوشته شده است.

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید