کدام نماینده مجلس شورای اسلامی عضو ستادسازمان پیشاهنگی حکومت پهلوی بوده؟

image_pdfimage_print
کدام نماینده مجلس شورای اسلامی عضو ستادسازمان پیشاهنگی حکومت پهلوی بوده؟
کدام نماینده مجلس شورای اسلامی عضو ستادسازمان پیشاهنگی حکومت پهلوی بوده؟
منابع آگاه به محبت نیوز گزارش داده‌اند که «یوناتن بت کلیا» از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی پیش از انقلاب از اعضاء ستاد “سازمان پیشاهنگی ایران” بوده است.محمدرضا شاه پهلوی ریاست عالی پیشاهنگی ایران را بر عهده داشت.
 در حکومتی که تا گلو در باتلاق فساد فرو رفته و مردمانش گرفتار استبداد مذهبی سیاه‎ترین نوع استبداد هستند برای ورود به دایره‎ی قدرت یا باید از جنس همان حکومت بود و یا رخت تزویر بر تن کرد و نقاب ریا بر صورت زد تا بلکه راهی برای تامین منافع فراهم شود و ارتزاق به کیفیتی مناسبت مقدور شود.
از سال‌های دور تا امروز کم نبودند مقام‌های ارشد نظام جمهوری اسلامی که برای ورود به حلقه قدرت دست به هر کاری زدند و حضور در این معرکه آنقدر برای آنان شیرین بود که تن به هر رذالت و فضاحتی دادند.
شاید یکی از مشهورترین آنها روحانی معروف آیت الله “احمد علم‎الهدی” نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی باشد که اظهار نظرهای او در خطبه‎های نماز جمعه مشهد و یا مصاحبه‎هایش با رسانه‎ها چنان چهره ایی از وی ساخته که سوژه خاص و عام شده است.
عموم مردم او را شناخته‎اند که اگر رویدادی بر خلاف نظرات متعصبانه و متحجر او باشد بر آن خط بطلان می‎کشد و از نفوذی که در خراسان دارد برای صاف کردن و شستن و بردن هر آنچه نمی‎پسندد بهره می‎گیرد اما زیر سایه گردش آزاد اطلاعات در شبکه‎های اجتماعی در روزهای اخیر فیلم ی از او منتشر شده مربوط به یکی از سخنرانی‎هایش پیش از انقلاب اسلامی که نشان می‎دهد وی با همان تب و تاب که در حمد و ثنای “علی خامنه‏ ای” نطق می‎کند آن روزگار در وصف حکومت پهلوی و شاه ایران چنین می‎کرده است.
اما آفت تزویر به مجلس شورای اسلامی هم رسیده است. منابع آگاه به «محبت نیوز» گزارش داده‌اند که «یوناتن بت کلیا» از نمایندگان اقلیت فعلی مجلس شورای اسلامی پیش از انقلاب عضو سازمان پیشاهنگی ایران بوده است و سند این ادعا عکسی از او درکنار همدوره‎ای ها و اعضا در سازمان پیشاهنگی است و “شاهزاده رضا پهلوی” هم در بین آن‌ها حضور دارد.
یک منبع آگاه که این تصویر را در اختیار “محبت نیوز” قرار داده گفته است: ” وی پس از عضویت در سازمان پیشاهنگی تلاش زیادی کرد تا به خاندان سلطنتی نزدیک شود و در چند گردهمایی که “شهبانو فرح دیبا” حضور داشت او نیز حضور داشته است. این منبع آگاه همچنین افزود تصاویری موجود است که یوناتن بت کلیا در حال دست بوسی فرح پهلوی است. لازم به ذکر است محمدرضا شاه پهلوی ریاست عالی پیشاهنگی ایران را بر عهده داشت.
  • یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی
بت‎کلیا چند سالی به عنوان مخبر با دستگاه‌های امنیتی در ارتباط بود وی اوایل انقلاب توانست با ارتباطاتی که داشت مغازه نوارفروشی به نام انتشارات «ایلونا» که برگرفته از نام دختر بزرگ وی است دایر کند. او در ظاهر نوار و کتاب‎های آشوری توزیع می‌کرد اما همزمان با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز همکاری نزدیک داشت. او زیر سایه‌ی همین خوش خدمتی‌ها ابتدا رییس انجمن آشوریان و سپس نماینده (دایمی) آشوریان در  مجلس شورای اسلامی  شد.
حواشی مربوط به احوالات شخصی بت‎کلیا نماینده آشوری مجلس که در مصاحبه‎های خود بارها ادعا کرده «ایران بهشت اقلیت‎های مذهبی است» و «اقلیت‌های ایران بیشترین آزادی را در دنیا دارند» و همواره خود را از مخلصان و چاکران “علی خامنه ‏ای” و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‎دهد به این ماجرا محدود نمی‎شود و بر اساس گزارشات رسیده از سوی نزدیکان وی به «محبت نیوز»؛ یوناتن بت کلیا در دهه‏ ی شصت خورشیدی با خانواده‎ی خود برای فرار از ظلم و استبداد جمهوری اسلامی که بر مسیحیان ایران صورت میگرفت از ایران خارج شده و به عنوان پناهجو در یکی از کشورهای اروپایی ( یونان)  اعلام پناهندگی کرده اما با واسطه وزارت اطلاعات وقت، وی به ایران برگشت و در دستگاه مشغول به کار شده است. اما خانواده وی همسر و دخترانش با کیس مسیحیت از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل( یو – ان) با این عنوان که مسیحیان بعد از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی در جفا و زیر ستم قرار دارند به آمریکا پناهنده شدند و در حال حاضر نیز در آمریکا بسر می برند.
فرزندان این نماینده آشوری مجلس در آمریکا زندگی می‎کنند و همانجا ازدواج کرده‎اند و ساکن‎اند اما هیچ گاه نگفته چرا اگر ایران را بهشت اقلیت‎ها می‎داند آنها را برای زندگی به ایران فرا نمی‎خواند.
او در حالی زیر سایه حمایت‎های نهادهای اطلاعاتی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شد و می شود که فردی مثل“سپنتا نیکنام” با سابقه و کارنامه خوب فقط به خاطر کوته‎بینی‎های شورای نگهیان و “احمد جنتی” به دلیل آنکه زرتشتی بود از شورای شهر یزد برکنار شد اما عجیب آن است که فردی مثل “یوناتن بت‎کلیا” با آن سابقه می‎تواند در مجلس شورای اسلامی باشد و از منافذ و فیلترهای اطلاعاتی عبور کند!

نقل است به سناتور آمریکایی «ادوارد اِوِرت هیل» (۱۸۶۵-۱۷۹۴) که چند سالی روحانی و کشیش کلیسای بوستون نیز بود می‌پرسند: “دکتر هیل، آیا برای سناتورها هم دعا می‎کنید؟ و او به کنایه پاسخ می‌دهد با این سناتورها که می‎بینم، برای مملکت دعا می‌کنم.”

روزگاری است که اوضاع و احوال در مملکت ما زیر سایه انبوهی از بحران‌ها و ندانم‌کاری‌های حکومت مذهبی که شش دانگ آن دست در قبضه‎ی روحانیون و نظامی‌هاست گرفتار شده است. چهل سال از عمر جمهوری اسلامی می‌گذارد و محصول آن را در وضعیت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می‎بینیم و بی‎اغراق دست روی هرچیزی که بگذاریم در همه‎ی ابعاد سرشار از مشکل و بحران است.
اکثریت مردم گرفتار و واخورده و ناامید از آینده و اقلیتی که زور و قدرت و رانت و ثروت را در اختیار خود دارند و هر آنچه می‎خواهند می‌کنند و عدالت کیمیا.
به قول حافظ:
در میخانه ببستند خدایا مپسند – که در خانه تزویر و ریا بگشاین

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید