بازداشت یک شهروند کُرد به اتهام تبلیغ برای مسیحیت در فضای مجازی

image_pdfimage_print

بازداشت یک زن کُرد به همراه فرزندش به اتهام تبلیغ برای مسیحیت در فضای مجازی کم سابقه است.


یک شهروند کُرد اهل کرمانشاه و ساکن کرج به اتهام «تبلیغ برای مسیحیت در فضای مجازی» از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
آژانس خبررسانی «کُردپا» در گزارشی نوشت؛ “نیروهای اطلاعاتی یک شهروند کُرد به نام “معصومه تقی‌نژاد” به‌همراه فرزندش “آرتین” را بازداشت کردند.”
این شهروند ۳۰ ساله ١۵ روز پیش توسط نیروهای اطلاعاتی در منزلش در شهر کرج بازداشت شد.

به گفته یکی از نزدیکان معصومه تقی‌نژاد، ماموران پس از تفتیش منزل شخصی او کامپیوتر و وسایل شخصی‌اش را ضبط و با خود برده‌اند.
این گزارش می افزاید وی پیشتر نیز به همین اتهام از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود.

هنوز از سرنوشت او و فرزندش خبری در دست نیست.

بازداشت یک زن کُرد به همراه فرزندش به اتهام «تبلیغ برای مسیحیت» در فضای مجازی کم سابقه است. این در حالی است که دولت حسن روحانی ادعا کرده بود با تدوین منشور حقوق اقلیت‎های دینی و مذهبی فضا را بازتر خواهد کرد.
اسفند سال ۱۳۹۵ هم «انوشه (ورونیکا) رضابخش» و فرزندش «سهیل (آگوستین) زرگرزاده‌ثانی» دو نوکیش مسیحی در ارومیه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. این مادر و فرزند مسیحی کاتولیک بودند و سابقه بازداشت نداشتند.

دستگیری زنان به بهانه فعالیت های مسیحی در سال های گذشته نیز بارها از سوی حکومت و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

علی خامنه‎ای در سخنرانی خود در اول فروردین سال ۹۷ ادعا کرده بود در ایران آزادی بیان وجود دارد و مردم در ابراز نظرات مختلف آزادند. روحانی هم مدعی بود ایران برج بلند دموکراسی است اما واقعیت خود زبان ناطق اوضاع فعلی ایران است.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید