نامه نوکیش مسیحی “ناصر نورد گُل تپه” از داخل زندان خطاب به وزارت اطلاعات

image_pdfimage_print

نوکیش مسیحی «ناصر نورد گل تپه» در سالروز تولد خود در بند هشت زندان اوین در مورد وضعیتی که در آن به سر می برد، دست به قلم شده و با نگارش نامه ای و طرح چند پرسش از مقام‎های اطلاعاتی، از خداوند برایشان برکت و آرامش طلب کرده است.

این زندانی عقیدتی پرسیده “وزارت اطلاعات چگونه یک مسیحی متعهد ایرانی را که پدران و اجدادش در این سرزمین زندگی کرده‌اند و خدمتگزار خدایی است که او را برای خدمت صلح و آشتی دعوت کرده، متهم به «اقدام علیه امنیت کشور از طریق راه‌اندازی و برپایی کلیساهای خانگی»کرده؟ آیا حضور چندین خواهر و برادر مسیحی در منزلی، و خواندن سرود، انجیل و پرستش خدا اقدام علیه امنیت کشور است؟

آیا ده سال محکومیت زندان برای برپایی کلیساهای خانگی که اماکن مقدس خداست برای حمد و ستایش او نقض روشن حقوق انسانی و مدنی و بی‌عدالتی محض نیست؟”

این نوکیش مسیحی در ادامه نامه می‌نویسد “برای همه از ریاست زندان تا قاضیان و وکلای این جریان و هم بندی‌هایم، بر همه و همه آشکار شده است که من به خاطر عیسی مسیح زندانی هستم و این به بشارت و پیشرفت بیشتر انجیل خداوند خواهد انجامید. بنابراین، نخست برای همه کسانی که موجب آزار و جفا و زندانی شدن من می‌باشند برکت خواسته و امید آن را دارم که روزی کلام حقیقت که قادر است همه را بنا کند، تقویتشان کرده و آنها را نجات بخشد. در ثانی از اینکه شایسته شمرده شده‌ام تا برای ایمان و شهادت عیسی مسیح در اینجا باشم خداوند را با کمال شادی و آرامش شکر می‌گویم و بر آن قادر مطلق توکل می‌کنم که مردگان را زنده می‌کند و مشتاقانه در انتظار آمدنش می‌باشم که می‌تواند مرا تا به آخر استوار نگه دارد.”

نوکیش مسیحی «ناصر نورد گل تپه» چهارم تیرماه ۱۳۹۵ به همراه سه شهروند کشور آذربایجان در یک جلسه خصوصی بازداشت شدند. «الدر قربانوف»، «‌یوسف فرهادوف» و «بهرام نسیبوف» از اعضای کلیسایی «کلمه حیات» در باکو بودند. هر چهار مسیحی بازداشت شده به مدت دو ماه در زندان انفرادی بازجویی شدند و دادگاه برای آن‌ها به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق فعالیت‌های تبشیری» حکم ۱۰ سال حبس تعزیری صادر کرد.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده دوم خرداد دوم خرداد ۱۳۹۶ ناصر را به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم نمود.
سه مسیحی اهل جمهوری آذربایجان پس از گذشت چهار ماه زندان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان موقت از زندان آزاد شدند و سه شهروند آذربایجان قید وثیقه را زدند و پس از آزادی به آذربایجان بازگشتند اما نوکیش مسیحی ناصر نورد گل تپه در زندان ماند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید