نتیجه نظر سنجی بی بی سی؛ از هر پنج بریتانیایی ‘سه نفر به معجزه باور دارند’

image_pdfimage_print

یک نظر سنجی بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که از هر پنج فرد بزرگسال در بریتانیا سه نفر از آنها گفته‌اند به وجود نوعی از معجزه باور دارند.

 تقریبن نیمی از کسانی که به پرسشنامه پاسخ داده‌اند، گفته‌اند که در بعضی مواقع برای رخ دادن معجزه‌ای دعا کرده‌اند.

این نظرسنجی به سفارش بی‌بی‌سی از سوی شرکت نظرسنجی “کامرس” انجام یافته است که در آن از حدود دو هزار بریتانیایی بزرگسال در ماه اوت از طریق تلفن سوال‌هایی درباره اعتقادشان به معجزه پرسیده شده است.

در این نظرسنجی همچنین نزدیک به سه چهارم افراد با گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ گفته‌اند که معتقد هستند که نوعی از معجزه ممکن است همین امروز رخ دهد.

معجزه به باور بسیاری یک رویداد اتفاقی است که در اثر عبادت، دعاخوانی و یا هم با دخالت غیبی رخ می‌دهد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از بزرگسالان مسیحی برای روی دادن یک معجزه دعا کرده‌اند و حدود نیمی از آنها گفته‌اند که به دعای آنها آنطوری که می‌خواستند پاسخ داده شده است.

مونسینور پیتر فلیتود، کشیش یک بیمارستان کاتولیک در شهر لیورپول انگلستان می‌گوید در مواردی خانواده‌ها از او می‌خواهند برای معجزه‌ای دعا کنم تا فردی را که در آستانه مرگ است دوباره به زندگی برگردد.

او معتقد است که در چنین مواردی معجزه، چیز وحشتناکی خواهد بود چرا که زندگی را که به پایان طبیعی‌اش رسیده، طولانی‌تر خواهد کرد.

به باور او معجزه‌های عیسی مسیح را مسیحیان می‌توانند طور دیگری تفسیر کنند.

او معجزه غذا دادن عیسی به پنج هزار نفر با پنج عدد نان و پنج عدد ماهی را به عنوان مثال ذکر می‌کند‌.

او توضیح می‌دهد: “یکی از تفسیرهای آن این می‌تواند این باشد که او باعث شد مردم آنچه که در سبدهای شان داشتن را با دیگران قسمت کنند.”

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید