بازداشت گروهی از نوکیشان مسیحی به اتهام واهی«نقشه برای تسخیر ایران»!

image_pdfimage_print

خبرگزاری مهر نوشته گروهی از مسیحیان تبشیری وابسته به محافل صهیونیستی به اتهام نقشه برای تسخیر ایران و توهین به اسلام و مقدسات بازداشت شدند.

 خبرگزاری  مهر روز شنبه دهم آذر در خبری اختصاصی نوشته «یکی از محافل تبشیری وابسته به جریان مسیحیت‌ صهیونیستی، مورد برخورد قرار گرفت و برخی اعضای آن توجیه و تعدادی نیز دستگیر شدند.»
همچنین ادعا شده «اعضای این باند که غیر از عوامل داخلی، متشکل از اتباع بیگانه هستند، با هدایت مستقیم از سوی رژیم‌صهیونیستی، ضمن تبلیغ و تبشیر مسیحیت در نقاط مختلف کشور، افراد زیادی را نیز به فرقه مسیحیت تبشیری جذب کرده‌ بودند.»
خبرگزاری حکومتی «مهر» در بخشی از این گزارش با عباراتی مبهم ادعا کرده «نقشه تسخیر ایران و توهین به اسلام، مقدسات و اهل‌بیت از برجسته‌ترین مستندات مکشوفه از جریان مزبور است و اعضای این باند تبشیری وابسته به فرقه مسیحیت‌صهیونیستی، مطابق آموزش‌های تشکیلاتی، برای جلوگیری از شناسایی، از اسامی مستعار ایرانی چون کوروش و یحیی بهره می‌گرفتند.»
« مهر » که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است در پایان می‎نویسد، جریان مسیحیت صهیونیستی در پیوند مستقیم با رژیم صهیونیستی، همواره تبلیغ و تبشیر در جوامع اسلامی، به‌ ویژه ایران را در دستورکار قرار داده تا هدف نهایی خود یعنی تضعیف اسلام و نظام جمهوری‌اسلامی را محقق کند.
مقام‎های امنیتی و قضایی و به تبع آن‌ها رسانه‎های امنیتی و بویژه مذهبی داخل ایران نه تنها نوکیشان مسیحی و دیگر اقلیت‎های دینی را وابسته به اسراییل، آمریکا و انگلیس می‎دانند بلکه فعالین سیاسی، اجتماعی، پژوهشگران محیط زیست، هنرمندان، دانشجویان و اساتید و همچنین دوتابعیتی‎هایی را که خط مشی آن‎ها چیزی به جز سیاست‎ها و باید و نبایدهای جمهوری اسلامی است، وابسته به سرویس‎های جاسوسی غربی و منطقه‌ای می‎خوانند.

مهر به طور مشخص اعلام نکرده افراد مذکور کجا و به چه اتهامی بازداشت شدند و ارگان مربوطه که مسئول پرونده آن‎هاست کدام است که خود آشکار می‎کند کارکرد رسانه‎های دولتی در ایران تا چه اندازه گنگ و ابزاری است. از سوی دیگر تجربه نشان داده به خصوص در سال‎های اخیر در آستانه کریسمس و سال نوی مسیحی موجی از احضارها و بازداشت‎ها برای اعمال فشار به جامعه مسیحی ایران کلید می‎خورد تا با ایجاد رعب و وحشت از ترویج فرهنگ و آداب مسیحی جلوگیری شود.
آزادی ادیان و دگراندیشان مذهبی که همواره مقام‎های ارشد نظامِ پرمدعا روی آن تاکید دارند در ایران سرابی بیش نیست. یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی نیز بهبود حقوق اقلیت‎های دینی و قومی بود اما در عمل ایران کانون سرکوب دگراندیشان بوده و این مسئله در دولت دوازدهم نیز فزونی یافته است.
نباید فراموش کرد عبارت «نقشه تسخیر ایران و توهین به اسلام» برای نخستین بار است که به فهرست اتهامات نوکیشان مسیحی اضافه می‎شود که به نظر می‎رسد از این به بعد باید آن را هم در پرونده نوکیشان مسیحی دید! همچنان که تجربه نشان می‌دهد در گذشته نیز رسانه‎های جمهوری اسلامی، جاده صاف کن برخوردهای قهری با دگر اندیشان بودند.


About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید