بزرگنمایی خبرگزاریهای حکومتی در رابطه با بازداشت گروهی از نوکیشان مسیحی

image_pdfimage_print

“خبرگزاری مهر” رسانه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در نقش بازوی رسانه‎ای نهادهای امنیتی با انتشار خبرهای ناقص و گنگ به پرونده‎سازی برای نوکیشان مسیحی کمک می‎کند.

 دهم آذرماه سال جاری، خبرگزاری مهر در گزارشی اختصاصی از بازداشت گروهی از مسیحیان به اتهام تلاش برای تسخیر ایران خبر داد. یک هفته از انتشار این خبر گذشته و این خبرگزاری که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است اخبار تکمیلی در این خصوص را منتشر کرده است.
مهر با انتشار تصویری از چند صلیب، جزوه و کتاب مقدس مدعی شده «از این باند تبشیری وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی اسنادی بدست آمده که نشان می‎دهد برای نفوذ در جهان برنامه‌ بلندمدت داشتند» و «این برنامه‌ها ذیل عنوان Vision school صورت گرفته و مرکزیت آن اورشلیم است.»
مهر در پایان نوشته «اخبار تکمیلی در باب کم و کیف فعالیت این باند تبشیری و جزئیات دیگر اسناد و مدارک اکتشافی -پس از بررسی- در آینده ارائه خواهدشد.»

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در انتشار این خبر رسالت حرفه‎ای خبررسانی را فدای سیاست‎ دستگاه‎های امنیتی کرده است. این رسانه با زیرپا گذاشتن اصول مهم و عناصر حتمی خبر از جمله زمان و مکان وقوع خبر، بازداشت این گروه مسیحی را بسان پلاکاردی برای القای رعب و وحشت رسانه ای کرده بی آنکه توجه کند انتشار اخبار بی‎کیفیت و جهت دار آنهم با نسخه‎ی امنیتی‎ها نتیجه‎ای جز زیر سوال رفتن توانایی آن خبرگزاری در ارائه اخبار و گزارش دقیق به خواننده ندارد.

در واقع خبرگزاری مهر با انتشار تصویری از موبایل، فلش‎های حافظه، چند صلیب و کتاب مقدس نقش بازوی رسانه‎ای نهادهای امنیتی را به عهده گرفته و با انتشار خبرهای ناقص و گنگ به پرونده‎سازی برای نوکیشان مسیحی کمک می‎کند.
یک هفته از ادعای بازداشت گروهی از نوکیشان مسیحی گذشته است. هیچ خبری از تعداد، اسامی بازداشتی‎ها و محل بازداشت‌ها نیست. رفتاری که بیشتر از آنکه یادآور اجرای عدالت باشد فیلم‎های متعلق به عملکرد ک.گ.ب در شوروی و پلیس گشتاپو در آلمان را در ذهن ایجاد می‎کند.
سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی عادت دارند برای نشان دادن اهمیت کارشان بزرگنمایی و اغراق کنند. رقابت سخت بین نهادهای موازی اطلاعاتی برای رسیدن به بودجه بیشتر آنهم در شرایطی که بودجه در شرایط تحریم بسیار کم است، بیشتر از این هم خواهد شد.
این نهادها در گذشته هم با چنین روش‎هایی بازارگرمی کردند. کم نیستند پرونده‎های متعلق به دگراندیشان دینی و فعالین سیاسی و اجتماعی که بدون انتشار هیچ مدرکی فقط با کمک خبرهایی که در رسانه‎های وابسته به حکومت منتشر شد، پرونده تکمیل و در نهایت با یک مصاحبه تلویزیونی و در حقیقت «اعتراف‎گیری» قوه قضاییه احکام آن‎ها را صادر می‎کند.
بنابراین در شرایطی که استقلال رسانه تا این حد زیر سوال است، هرگز نباید توقع داشت نهادهای امنیتی نه در این پرونده بلکه در بقیه موارد نیز شفاف عمل کند.
زیر سایه همین پنهانکاری‎ها در ماه‎های اخیر چندین فعال محیط زیست و جمعیت شناس را هم بازداشت کردند که اتفاقن آن‎ها نیز از اتباع خارجی و دو تابعیتی هستند.
در آستانه کریسمس انتشار این خبرها برای فشار به کلیساهای خانگی که قصد برگزاری مراسم دعا و نیایش را دارند، سابقه دار است


About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید