«شیما» و «شکوفه» دو نوکیش مسیحی با قید وثیقه از زندان آزاد شدند

image_pdfimage_print

گزارش‎ها حاکی از آن است “شیما و شکوفه” با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان سپیدار اهواز بطور موقت آزاد شدند.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»؛ « شیما» و «شکوفه زنگنه» دو نوکیش مسیحی با قید وثیقه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان برای هر نفر از زندان آزاد شدند.
نوکیش مسیحی “شکوفه زنگنه” پس از گذراندن ۲۴ روز در بازداشت در تاریخ چهارم دی ماه ۱۳۹۷ برابر ( ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸) از زندان بطور موقت آزاد شد و پس از آن دیگر خواهرش “شیما زنگنه” نیز با گذراندن یک ماه در بازداشت در مورخ دهم دی ماه ۱۳۹۷ (۳۱ دسامبر ۲۰۱۸) بطور موقت از زندان «سپیدار» اهواز تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.
این دو خواهر ساکن اهواز روز یکشنبه یازدهم آذرماه ۱۳۹۷ برابر با (دوم دسامبر ۲۰۱۸) حوالی ساعت ۱۲ ظهر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
در جریان هجوم ماموران برای بازداشت این دو، در خانه هایشان‎ تعدادی کتاب مقدس، چند مموری و جزوات بشارتی و تعلیمی جمع آوری و ضبط شد.
گزارش‎ها حاکی از آن است این دو در جریان بازجویی در زندان تحت شکنجه قرار گرفته‎اند.
قاضی پرونده طی حکمی برای آزادی موقت این دو خواهر برای هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان که در مجموع یک میلیارد تومان وثیقه صادر کرد که رقم بسیار سنگینی است.

در هفته‎های اخیر شماری از نوکیشان مسیحی در نقاط مختلف کشور بازداشت شدند و رسانه‎های حکومتی با هدف ایجاد رعب و وحشت بین ایمانداران در نقش بازوهای نهادهای امنیتی مداوم به پوشش اخبار گنگ و مبهم از این بازداشت‎ها مبادرت می‎کنند.
همچنین شواهد نشان می‎دهد موج تازه‎ای از حملات رسانه‎ای و سخنرانی‏ها علیه مسیحیت در جلسات و نشست‎های مذهبی آغاز شده است. آنگونه که در مهرماه سالجاری “احمد واعظی” رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با آیت الله “ناصر مکارم شیرازی” گفته مبارزه با مسیحیت تبشیری بخشی از مسائل اصلی ماست. وی مبارزه با مسیحیت را تاکید کرده که باید در کنار آن با تصوف، وهابیت و جریان‎های تکفیری نیز مقابله کرد.
” برایان هوک” نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز چندی پیش در سخنانی شدیدالحن درباره وضعیت اقلیت‎های دینی در ایران گفته بود که هر روز در ایران مردان و زنان به خاطر باورهای دینی‌شان از وحشت‎های ناگفته زیادی رنج می‌برند و اعضا جامعه بهایی، مسیحی، کلیمی، زرتشتی، سنی و مسلمانان درویش به طور منظم هدف این رژیم قرار دارند.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید