مفتی اعظم الازهر مصر از مسلمانان خواست “پذیرای مسیحیان منطقه” باشند

image_pdfimage_print

الطیب که به مناسبت حضور پاپ فرانسیس در امارات عربی متحده سخن می‌گفت از مسلمانان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواست تا مسیحیان هموطن خود را «در آغوش بگیرند.» وی مسیحیان منطقه را شهروندان ملت‌های خاورمیانه توصیف کرد.

«محبت نیوز»- شیخ احمد طیب، مفتی اعظم این دانشگاه در ملاقات بین‌الادیانی که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در آن شرکت داشت مسیحیان را “همراهان مسلمانان” خواند و از مسلمانان کشورهای غربی خواست با حفظ هویت خود با جوامع کشورهای میزبان یکی شوند.

الطیب که به مناسبت حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در امارات عربی متحده سخن می‌گفت، همچنین از مسلمانان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواست تا مسیحیان هموطن خود را «در آغوش بگیرند.» وی مسیحیان منطقه را شهروندان ملت‌های خاورمیانه توصیف کرد.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در امارات متحده عربی خواستار توقف جنگ در خاورمیانه شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان که در اولین سفر رسمی خود به شبه جزیره عربی به سر می‌برد در سخنرانی خود گفت: “تبعات خشونت‌ها در سوریه، یمن، عراق و لیبی قابل مشاهد است.”

شیخ احمد و پاپ فرانسیس دوشنبه شب در ابوظبی بعد از امضای “سند برادری انسان‌ها برای صلح جهانی و زندگی جمعی” در میان نمایندگان و رهبران مذهبی سخنرانی کردند.

شیخ احمد در سخنرانی خود خطاب به مسیحیان خاورمیانه گفت بهتر است نام “اقلیت” برخود نگذارند و افزود: “شما اقلیت نیستید. شما از هر جهت شهروند محسوب می‌شوید پس بگذارید کلمه “اقلیت” را کنار بگذاریم. شما شهروندانی بهره‌مند از تمام حقوق هستید. پیوند میان ما سنگیست که هر طرحی را برای جدایی انداختن میان ما درهم‌می‌شکند.”

او خطاب به مسلمانان مقیم کشورهای غربی گفت اگر در امور مذهبی خود با مشکلی روبرو هستند باید با گفتگو با رهبران مذهبی خود مشکلشان را حل کنند.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۷ در یک سفر تاریخی از دانشگاه الازهر مصر، که یکی از مراکز اصلی آموزش و تحقیق «سنتی» علوم اسلامی در جهان به شمار می‌رود، دیدار کرده بود.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید