کدام برای جوانان تهدید است؛ «مسیحیت و کلیساهای خانگی» یا اختلاس مسئولان نظام؟

image_pdfimage_print

«شیخ ناصر رفیعی» گفته خطر شبکه‎های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می‎کند اما نگفته این خطرات چه هستند و چه تاثیری در جوانان و به طور کل بر مردم خواهد گذاشت که می‎تواند خطرناک باشد؟

علی خامنه ای و ناصر رفیعی

«محبت نیوز»- ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، در یک سخنرانی در قم نسبت به گرویدن مردم به خصوص جوانان به مسیحیت از طریق رسانه ‏های مسیحی و کلیساهای خانگی هشدار داده است.
او مدعی شد «شبکه‌های تبشیری و کلیساهای خانگی مشغول تبلیغ هستند و متأسفانه جوانانی که دارای عقاید ضعیفی هستند را جذب می‌کنند، درحالی‌که انواع و اقسام انجیل در جامعه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که کتاب اصلی مسیحیان تحریف‌شده است.»
«حجه‎الاسلام ناصر رفیعی» گفته خطر شبکه‎های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می‎کند اما نگفته این خطرات چه هستند و چه تاثیری در جوانان و به طور کل مردم خواهد گذاشت که می‎تواند خطر داشته باشد؟
مقام‎های جمهوری اسلامی از جمله مراجع و روحانیون با کمک رسانه‎های حکومتی و با هزینه‎های کلان مسیحیت‎ستیزی را تروج می‎کنند و همسو با آن‎ها نهادهای امنیتی و قضایی، فشار و سرکوب علیه مسیحیان، به خصوص نوکیشان مسیحی را تشدید می‌کنند.
اغلب مسیحیانی که در سال‎های گذشته بازداشت شدند به ناروا برچسب جاسوسی یا اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی علیه نظام خورده‌اند اما هیچ‌گاه قوه قضاییه عدله‎ای مستند ارائه نداده که چه کسانی، کدام اطلاعات سرّی و محرمانه نظام توسط نوکیشان به خارج از کشور درز کرده و به طور کل مگر شهروندان عادی که با انتخاب خود مسیحیت را انتخاب می‎کنند در کدام نهاد حکومتی پست و مسئولیت داشتند که بتوانند به نهادها و سازمان‎های خاص نفوذ کنند؟ اما وارد کردن اتهامات بی‎اساس به نوکیشان مسیحی با هدف پرونده‎سازی برای آن‎ها نه تنها ادامه دارد بلکه عناوین آن نیز وسیع‌تر شده و در یک سال گذشته فهرست اتهامات امنیتی بازهم اضافه‌‌تر شده است.
از طرفی فهرست اتهامات غیرامنیتی هم در ماه‎های اخیر طولانی‎تر شده است. «جمشید درخشان» نوکیش مسیحی که نهم آذرماه (۳۰ نوامبر۲۰۱۸) در هشتگرد کرج بازداشت شده می‎گوید بازجوها او را متهم به نوشیدن مشروب و رابطه غیراخلاقی زنان و مردان در کلیسای خانگی کرده‌اند.

در آذرماه پس از بازداشت تعدادی نوکیش مسیحی، خبرگزاری حکومتی «مهر» آن‎ها را وابسته به اسرائیل دانست و ادعا کرد «نقشه تسخیر ایران» را داشتند! یک ماه بعد «حسن عباسی» از چهره‎های امییتی نظام «مسیحیت» را آلوده به رباخواری دانست. اتهامی که حتی انتقاد «یوناتن بت‌کلیا» نماینده خودفروخته مسیحیان در مجلس را هم به همراه داشت.
اما مسئله اساسی جمهوری اسلامی با مسیحیان تنها مربوط به موارد ذکر شده نیست. آن‎ها با اتهام امنیتی بازداشت و با قید وثیقه آزاد می‎شوند و قاضی و بازجوها حتی با پرونده‎سازی هم نمی‎توانند این اتهامات بی اساس را ثابت کنند و دستگاه قضایی نیز به خوبی این مسئله را می‎داند. مشکل اساسی حکومت افزایش تعداد مسیحیان است که در حقیقت مشروعیت نظام اسلامی را زیر سوال می برد و با این اقدامات به خیال خود تلاش می‎کنند از آن جلوگیری کنند.
در گذشته رسانه‎های حکومتی این اتهام را به نوکیشان مسیحی وارد می‎کرد که به خاطر گرفتن پناهندگی تغییر دین داده‌اند. استناد آن‎ها به تعدادی از ایرانی‎ها بود که با انگیزه‎های مختلف به مسیحیت گرویده بودند اما حالا حتی تاریخ مصرف این ادعا تمام شده است و نظام هم از آن مطلع است و آن را پای «عقاید ضعیف» می‎گذارد!

حال باید از آن‎ها پرسید چه کردید در این چهل سال که با این همه هزینه و تبلیغات نتوانستید عقاید جوانان را آنطور که می‎خواهید «قوی» کنید؟ چرا اسلام‎گریز شده‎اند؟ ارتباط این اسلام‎گریزی و گرایش به مسیحیت با دزدی‎ها و اختلاس‎ها مقام‎های ارشد جمهوری اسلامی و آقازاده‎های آن‎ها که همه ادعای مسلمانی می‎کنند چیست؟ اگر دین حکومتی می‎توانست جلوی زشتی‎ها و پلیدی‎ها را بگیرد پس چرا در مورد تبهکارانی که ردای دین برتن دارند و دستشان در جیب مردم است اثر نداشت؟ این مسئله‎ای است که جوانان به آن پی برده‌اند و حکومت از آن بیم دارد. در واقع این مسیحیت نیست که جوانان را تهدید می‎کند بلکه آگاهی و حکمت آن‎هاست که برای نظام خطر محسوب می شود و ویروس دزدی و اختلاس که این روزها بیش از همیشه به جان مسئولان جمهوری اسلامی افتاده است.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید