یکی از مسئولان کلیسای پروتستان آلمان به دلیل کمک به پناهجویان بازجویی شد

image_pdfimage_print

یک مرجع رسیدگی به تخلفات قضایی ایالت بایرن، تئو رایشل هماهنگ کننده پیشین امور پناهجویان در کلیسای پروتستان بایرن را مورد پیگرد قضایی قرار داده است.

پس از سه سال از ورود مهاجران به آلمان، برخی کلیساها به شکل گسترده و فعالی از پناهجویان حمایت کرده و حتی از آوارگانی که تقاضای آنان رد می شود از راه حقوقی پیگیری می کنند تا پلیس آلمان آنان را اخراج نکند به طوریکه پس از میزبانی و اسکان بسیاری از پناهجویان ایرانی و عراقی و سوری، افغانستانی… در کلیساهای آلمان، اغلب آنان به عیسی مسیح ایمان میاورند.

به نقل از وبلاگ اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران، یک مرجع رسیدگی به تخلفات قضایی ایالت بایرن، تئو رایشل هماهنگ کننده پیشین امور پناهجویان در کلیسای پروتستان بایرن را مورد پیگرد قضایی قرار داده است. وی متهم است یک پناهجوی ۲۳ ساله افغان را که کلیسا را ترک کرده بود مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری پروتستان، این سومین تحقیق قضایی است که علیه تئو رایشل صورت می گیرد، اما تحقیق این بار بُعد جدیدی دارد. این نخستین باری است که او به عنوان هماهنگ کننده امور پناهجویی کلیسایی مورد بازجویی قرار می گیرد.

رایشل از یک کلیسا در شمال بایرن خواسته بود که از یک مهاجر افغان که در حال اخراج از آلمان بود حفاظت نمایند

مقامات قضایی برای تحقیق علیه رایشل این دلیل را ذکر کرده اند که نام او در یک نامه رسمی کلیسای بایرن عنوانی اداره آلمان فدرال برای مهاجرت و پناهندگی درج شده است که براساس توافق میان کلیسا و اداره مهاجرت در سال ۲۰۱۵، باید کلیساها موارد پناهجویی را رسمن به اداره مهاجرت گزارش بدهند.

رایشل در این ارتباط گفت: «من این مورد تحقیقات جدید را قابل پذیرش نمی دانم». چونکه هورست زیهوفر نخست وزیر بایرن در نیمه ماه آگوست لحن آشتی جویانه را در مورد پناهندگی کلیسایی انتخاب کرده بود.

شایان ذکر است ایالت بایرن در مقایسه با سایر ایالات آلمان، سیاست سختگیرانه را علیه کسانی که مسئول پناهندگی کلیسایی هستند، در پیش گرفته است. براساس اظهارات رایشل، دادگاه ها در این ایالت تا ماه جولای سال جاری، بیش از صد تحقیق قضایی را به دلیل پناهندگی کلیسایی در کلیساهای کاتولیک و پروتستان در دست گرفته اند.

در کلیساهای دیگر ایالات آلمان برعکس چنین موارد تحقیقات قضایی معمول نیست.


About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید