بالاترین مقام کلیسای کاتولیک آلمان: حمله به مساجد جنایتکارانه و شرم‌آور است

image_pdfimage_print

کاردینال راینهارد مارکس، بالاترین مقام کلیسای کاتولیک آلمان در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان فرستاد حمله به مساجد مسلمانان در آلمان را محکوم کرد.

کاردینال راینهارد مارکس، بالاترین مقام کلیسای کاتولیک آلمان

کاردینال راینهارد مارکس، بالاترین مقام کلیسای کاتولیک آلمان

«محبت نیوز»- کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنفرانس اسقف‌های آلمانی در پیامی که روز یکشنبه ۵ مه (۱۵ اردیبهشت) به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان فرستاد تاکید کرد: «حمله به مساجد جنایتکارانه و شرم‌آور است و به هیچ وجه نباید بی‌اهمیت و بی‌خطر جلوه داده شود.»

به نقل از دویچه وله، به گفته این مقام کاتولیک‌های آلمان در یک جامعه باز هیچ انسانی نباید از رفتن به یک نمازخانه و عبادتگاه بترسد. کاردینال مارکس تاکید کرد که این جزو وظایف ادارات ذیصلاح است که امنیت نمازگزاران را تامین کنند.

در هفته‌ها و روزهای اخیر مساجد، کنیسه‌ها و کلیساهای متعددی در آلمان و یا سایر کشورهای جهان مورد حمله گروه‌های افراطی قرار گرفتند. مهاجمان قصد داشتند تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی قربانی بگیرند و این اماکن خسارت وارد کنند. مارکس همچنین افزود که عاملان باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و با ثابت شدن گناه آنان در دادگاه به شدت مجازات شوند.

این مقام کلیسای کاتولیک آلمان در پیام خود به مناسبت فرار سیدن ماه رمضان تاکید کرد: «وظیفه جامعه است که با هرگونه نفرت‌پراکنی مقابله و برای همکاری صلح‌آمیز و اعتماد، به ویژه بین ادیان تلاش کند.».

به گفته کاردینال مارکس بدون آشتی و مصالحه بین ادیان و فرهنگ‌ها، هیچگونه صلحی در جامعه برقرار نخواهد شد.

این مقام کلیسای کاتولیک آلمان ضمن آرزوی موفقیت برای مسلمانان این کشور گفت: «روزه‌ داری در مسیحیت هم وجود دارد و کمکی است برای تشخیص ضرورت‌ها و فراهم آوردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا.» او همچنین تاکید کرد: «ما در مقابل طبیعت، محیط زیست و همنوعان خود مسئولیت داریم.»

کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنفرانس اسقف‌های آلمانی خواستار همکاری ادیان برای درک یکسان از حقوق شهروندی در سراسر جهان شد. او گفت: «ارزش احترام گذاشتن را به جوانان خود بیاموزیم و انتقال دهیم، چونکه این جوانان باید برای مدت طولانی در جامعه‌ای که ایجاد کرده‌ایم با یکدیگر کار و زندگی کنند.»

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید