«وزیر اطلاعات» در مورد گرویدن شهروندان به مسیحیت چه اعترافاتی کرد؟

image_pdfimage_print

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‎گوید، نوکیشان مسیحی در بازجویی‎ها در مورد علت تغییر دین به مسیحیت گفته‌اند ما به دنبال دینی هستیم که به ما آرامش بدهد و بین ما صفا و صمیمیت و برادری ایجاد کند.

«محبت نیوز»- وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، طی سخنانی در «گردهمایی مبلغان اعزامی در ماه رمضان»، تبلیغ را جهاد در عرصه جنگ نرم دانست و گفت، «اهمیت تبلیغ به اندازه‌ای است که راه و روش خاصی دارد تا در جان‌ها اثر بگذارد.»
سیدمحمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات نخستین مقام امنیتی جمهوری اسلامی بود که به یک بحران درونی نظام اشاره کرد و گفت که «اثرات سوء» داشته است. «اختلافات میان مبلغان و علما» مسئله‌ای بود که حجت‌الاسلام علوی روی آن دست گذاشت و بر اساس گزارشاتی که به وزارت اطلاعات رسیده به «تغییر دین یا مذهب» اشاره کرد و به طور مشخص به گرویدن شهروندان به مسیحیت اشاره نمود.
او توضیح داده «کار دستگاه اطلاعاتی این نیست که به ریشه یابی در خصوص این تغییر مذهب یا دین بپردازد اما فعل و انفعالات این چنینی در مرعی و منظر ما هست لذا ارتباطی با حوزه برقرار کردیم و افراد و موسساتی که در هریک از بخش‌ها در این رابطه حضور دارند را شناسایی و دعوت می‎کنیم و به مناطقی می‎بریم که تحت تاثیر تبلیغات تبشیری قرار می‎گیرند…».
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در ادامه می‎گوید، «گاهی مجبور می‎شویم که خودمان هم وارد عمل شویم در عین اینکه این کار، کار حوزه است چون عقیده با شبهه متزلزل می‎شود و با فشار مستحکم می‎شود بنابراین علمای حوزه می‌توانند اعتقادات انحرافی را با شبهات خود متزلزل کنند.»
علوی به نمونه‎ای از ماموریت‎های وزارت اطلاعات در قبال تغییر دین و مذهب در یکی از شهرهای استان همدان اشاره کرد و گفت، «افرادی گرایش به مسیحیت پیدا می‎کنند که جزو افراد عادی جامعه هستند مثلن کارشان ساندویچ فروشی و امثال این‌ها بود و خانوادگی مسیحی می‎شدند، ناچار شدیم این‌ها را احضار کنیم و دلیل گرایش به مسیحیت را از آنها جویا شویم. برخی از این افراد عنوان می‌کردند که ما به دنبال دینی هستیم که به ما آرامش بدهد و بین ما صفا و صمیمیت و برادری ایجاد کند. به آن‌ها گفتیم اسلام دین برادری و صفاست. گفتند ما می‎بینیم علمای اسلام و کسانی که پشت تریبون صحبت می‎کنند به طور مداوم علیه یکدیگر سخن می‎گویند، اگر اسلام دین صمیمیت باشد باید قبل از هر چیز بین علمای خود صفا و صمیمیت ایجاد کند.»
وی هشدار داده «تنازعات بین علما و مبلغین اثر منفی روی افراد می‎گذارد» و تاکید کرده «مبلغان باید در دو عرصه تربیت و شکوفایی مردم بویژه نسل جوان و مقابله با تاثیرگذاری دشمنان در هجمه فرهنگی کار کنند و آن‏ها را در برابر هجمه‎ها واکسینه کنند.»

این سخنان و در واقع اعترافات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی چند مسئله اساسی را آشکار می‎کند؛ اختلاف عمیق و شکاف میان حوزویان، افزایش گرویدن شهروندان عادی به مسیحیت برای رسیدن به آرامش، ناتوانی حوزه‎های علمیه و مبلغان در مقابل گرویدن مردم به مسیحیت و در نهایت ورود وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی و قوه قضائیه و اطلاعات سپاه برای مقابله با مسیحیان که مؤید شکست نهادهای تبلیغاتی اسلامی است که با مخارج و بودجه‎های سنگین فقط جیب مردم را خالی می‎کنند و مفت‎خواران شاغل در آن از اقتصاد می‎مکند.
در حقیقت این اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مهر تاییدی است بر شکست اسلام ولایی- سیاسی.”محبت نیوز” در روزهای آینده از زوایای مختلف در مورد آن بحث، تحلیل و تبادل نظر خواهد کرد.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید