وزیر کشور ایتالیا: اتحادیه اروپا در حال تبدیل به «خلافت اسلامی» است

image_pdfimage_print

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرده است که با ادامۀ وضعیت کنونی، اتحادیه اروپا به یک «خلافت اسلامی» تبدیل خواهد شد؛ مگر اینکه احزاب ملی‌گرا بتوانند در انتخابات پارلمانی پیش‌رو برنده شوند.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا

«محبت نیوز»- سالوینی که در تلاش است ائتلافی را با دیگر احزاب ملی‌گرا در این قاره تشکیل دهد، در جریان سفر خود به مجارستان و دیدار با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور گفت: «نمی‌خواهم که فرزندانمان در شهرهایی با خلافت اسلامی و تحت حاکمیت قانون شریعت زندگی کنند. من با قدرتی که دارم هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم تا از به‌وجود آمدن چنین پایان غم‌انگیزی برای اروپا جلوگیری کنم.»

ویکتور اوربان نیز که از شعارهایی مشابه برای جلوگیری از ورود مهاجران خاورمیانه و آفریقا به قاره اروپا استفاده می‌کند، در جریان این دیدار به همراه سالوینی با هلی‌کوپتر از حصارهایی که دولتش در مرز این کشور با صربستان برای جلوگیری از ورود مهاجران ساخته بود، بازدید کرد.

ماتئو سالوینی ضمن تحسین ویکتور اوربان برای ساخت این حصارهای مرزی، اعلام کرد که این کار باعث می‌شود تنها پناهجویان واقعی وارد اتحادیه اروپا شوند و «نه مهاجران اقتصادی یا تروریست‌ها.» او تاکید کرد که «ما تنها پنهاجویانی را می‌پذیریم که از جنگ فرار کرده باشند، نه پناهجویانی که جنگ را به اروپا می‌آورند.»

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید