زنان کلیسای کاتولیک آلمان برای حقوق برابر دست به اعتصاب زدند

image_pdfimage_print

زنان عضو کلیسای کاتولیک در آلمان برای نشان دادن اعتراض خود به تبعیض ها دست به اعتصابی یک هفته‌ای زده‌اند.

«محبت نیوز»- جنبش درخواست حقوق بیشتر برای زنان در کلیسای کاتولیک از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت (۱۱ مه) با یک اعتصاب سراسری در آلمان اعلام موجودیت کرده است.

به گزارش دویچه له، این اعتصاب یک هفته ادامه خواهد داشت. زنان عضو کلیسای کاتولیک در آلمان در بسیاری از عرصه‌ها کار داوطلبانه می‌کنند. آنها با دست کشیدن از فعالیت‌های خود می‌خواهند ساختار قدرت در کلیسای کاتولیک را به چالش بکشند و مردانی را که در راس این نهاد مذهبی قرار دارند، وادار کنند صدای آنها را بشنوند.

زنان کلیسای کاتولیک بارها به آزار جنسی در کلیسا اعتراض کرده‌اند. آزار و خشونت جنسی در کلیسای کاتولیک همواره از سوی رهبران این کلیسا لاپوشانی شده است. در طول این اعتصاب زنان معترض وارد هیچ کلیسایی نمی‌شوند، دست از کار می‌کشند و بدون حضور کشیشی از کلیسای کاتولیک عبادت می‌کنند.

انجمن زنان کاتولیک آلمان روز جمعه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) از این حرکت استقبال کرد. ماریا فلاخبارت، رئیس انجمن در بیانیه‌ای گفته است: «آنها با این کار برای یک کلیسای خواهرانه که در آن حقوق برابر زنان و مردان تامین شود، تاکید کرده‌اند.»

زنان معترض می‌گویند هرکس به آنان تهمت می‌زند که می‌خواهند از موضوع آزار جنسی سوءاستفاده کنند تا به موقعیت بالاتر در کلیسا دست یابند، “درک نکرده است که معضل کجاست”. آنها گفته‌اند که “مسئله بر سر بحرانی عمیق در کلیسای کاتولیک است که منجر به رویگردانی وسیع از این نهاد مذهبی شده است.” آنها تاکید کرده‌اند: «این رویگردانی ناشی از اقدامات کشیشانی است که تلاش می‌کنند عوامل آزار و خشونت جنسی و بی‌ارزش قلمداد کردن زنان در کلیسای کاتولیک را پنهان کنند.»

این زنان در یک کمپین آنلاینی از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته‌اند راه زنان به تمامی مدارج کلیسای کاتولیک را باز کند و “سولیبات” (قانونی که به کشیشان اجازه ازدواج نمی‌دهد) را بردارد.

این حرکت اعتراضی از شهر مونستر آلمان شروع شده است. آندریا فوس فریک، پایه‌گذار این حرکت گفته است که زنان کلیساهای شهرهای دیگر، از جمله هامبورگ، برلین و روتنبرگ و حتی وین نیز از آنها حمایت کرده‌اند.

دومین انجمن‌بزرگ زنان کلیسای کاتولیک آلمان نیز از این حرکت حمایت کرده و از کنفرانس اسقف‌های آلمان خواسته است آنرا نادیده نگیرند.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید