نگرانی از ‘قاچاق’ دختران مسیحی پاکستان به چین

image_pdfimage_print

فعالان در پاکستان گفته اند که تا حالا صدها نفر از دختران مسیحی، برای ازدواج به چین قاچاق شده اند و این روند از اواخر سال گذشته میلادی، سیر صعودی داشته است.

«محبت نیوز»- خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش کرده است که دلالان به والدین این دختران که معمولن از خانواده‌های فقیر پاکستان هستند، چندین هزار دلار پول می‌دهند و به آنان تعهد می‌کنند که برای دختران‌شان، شوهران ثروتمند و مسیحی را در چین جستجو خواهند کرد.

ولی در حقیقت زمانی که این دختران به چین می‌رسند، معمولن در معرض انواع بدرفتاری‌ها و خشونت‌های جنسی قرار می‌گیرند.

اسلم آگوستین، وزیر حقوق بشر و اقلیت‌های پاکستان در ایالت پنجاب می‌گوید: “این قاچاق انسان است. دلیل تمام این ازدواج‌ها، حرص است… من با شماری از این دختران ملاقات کرده ام و همه بسیار فقیر بوده اند.”

آگوستین هم‌چنین دولت چین و سفارت این کشور در اسلام‌آباد را به بی‌توجهی متهم کرده و می‌گوید که برای این دختران بدون هیچ تحقیقی ویزه و اسناد سفر فراهم می‌کنند. بر اساس این یافته‌ها، مردان چینی پس از مراسم عقد دختران مسیحی پاکستانی را به خانه‌های کوچکی در لاهور و سایر شهرهای پاکستان می‌برند.

سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید معلوم نیست برای بسیاری از این زنان مسیحی چه اتفاقاتی پیش آمده و به نظر این سازمان بسیاری از آنها در معرض خطر بردگی جنسی قرار گرفته‌اند.

اما دولت چین خبر برده شدن دختران مسیحی پاکستانی به آن کشور را رد می‌کند. مقام‌های چین گزارش‌ها در این مورد را جعلی و نادرست می‌خوانند. با این وجود دولت چین تایید می‌کند که در میزان درخواست عروسان پاکستانی برای دریافت ویزای این کشور افزایش دیده شده است.

دیدبان حقوق بشر نیز اخیرن با انتشار اعلامیه‌ای از چین و پاکستان خواست تا برای جلوگیری از “قاچاق عروس‌ها” دست به کار شوند. این سازمان در اعلامیۀ خود نسبت به “خطرات بردگی جنسی زنان و دختران پاکستان در چین” هشدار داده است.

در همین حال، تلویزیون جیو گزارش کرده که سازمان تحقیقات فدرال پاکستان روز دوشنبه هشت شهروند چین و چهار پاکستانی را در ایالت پنجاب در رابطه به قاچاق انسان بازداشت کرده است.

بنیاد تحقیقاتی دولت پاکستان گفت که گروه‌هایی از قاچاقبران چینی به بهانه عروسی، دختران پاکستانی را به بازار جنسی چین می‌برند.

براساس این گزارش، عملیات بازداشت این افراد از سوی ماموران مخفی انجام شد که در یک مراسم تنظیم ازدواج از سوی این افراد شرکت کرده بودند.

سفارت چین در اسلام‌آباد ماه گذشته اعلام کرد که با پاکستان در زمینۀ جلوگیری از فعالیت مراکز غیرقانونی همسریابی همکاری می‌کند.

طی هفته‌های اخیر چندین نفر از شهروندان چینی و یک کشیش کاتولیک پاکستانی در ارتباط با سازماندهی چنین ازدواج‌هایی دستگیر شده اند.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید