«هاشم بطحایی» عضو خبرگان: هیچ عاقلی دین پاک اسلام را رها نمی‏کند و مسیحی شود!

image_pdfimage_print

عضو مجلس خبرگان می‎گوید آن‎هایی که به سمت مسیحیت می‌روند، در قبال اندکی پول دین آبا و اجدادی و دین مترقی اسلام را از دست می‎دهند!

«محبت نیوز»- سیدهاشم بطحایی از اعضای مجلس خبرگان، ۲۵ اردیبهشت، در یک مصاحبه با خبرگزاری «شبستان» به مسیحیت تاخته و گفته «کسانی که به سمت دین مسحیت می‎روند نعوذبالله از حضرت رسول بیزار نیستند اما در اثر برخی تبلیغات فاسد در جامعه به این سمت گرایش پیدا می‎کنند.»
او توضیح داده، «باید بدانیم که مسیحیت در مواردی امروز جعلی است و حتی کتاب انجیل نیز دستخوش تحریف شده است، در دین واقعی مسحیت حضرت مسیح می‎گوید اگر کشیده‎ای به شما زدند طرف دیگر صورت تان را مقابل فرد بگیرید اما آیا ترامپ نیز پیرو همین مسیحیت است. آیا مسیحیتی که در کلیسای لندن ترویج می‎شود نیز همان مسیحیت واقعی است پس چرا این کلیسا از بمب اتمی دفاع کرد؟»
بطحایی در ادامه در اظهاراتی توهین آمیز گفته، «هیچ عاقلی دین پاک اسلام را رها نمی‏کند و به سمت جعلیات مسیحیت نمی‎رود اما تنها عامل این موضوع در انحراف به سمت مسیحیت فقر است. دولت وقتی به فکر تامین نیازهای اقشار جامعه نباشد فقر برای افراد کمر شکن می‎شود و افراد به سمت تحریفات مذهبی منحرف می‎شوند.»
خروجی دین پاکی که بطحایی از آن حرف می‎زند اختلاسگرانی است که یکی پس از دیگری سر از اقتصاد ایران در می‎آوردند و همگی برای نشستن بر ریاست و مدیریت از فیلترهای گزینشی گذشته‌اند.
وی بدون اشاره به این‎که طالبان، القاعده و داعش خروجی‎های دین اسلام‌اند ادعا کرده، «انحراف از دین اسلام به سمت دین مسیحیت مثل این است که فرد از طی مدارج تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد انصراف بدهد و به سطح کاردانی تنزل پیدا کند زیرا دین اسلام در میان تمام ادیان الهی دین تکمیلی است. از نظر حکمی گرایش مسلمان‎زاده مرد یا زن، دختر یا پسر به سمت مسیحیت مرتد محسوب می شود و حکم مرتد اعدام است.»
عضو مجلس خبرگان در ادامه زیاده‎گویی‎های خود افزوده، «افرادی‌که به سمت مسیحیت تبشیری گرایش پیدا کردند در مساجد نبودند که به سمت ادیان دیگر منحرف شدند این فرد در خارج از مسجد درگیر تبلیغاتی شده است که چهره واقعی اسلام را نمی‎شناسد.»

بطحایی مدعی شده کسی که به سمت ادیان دیگر غیر از اسلام تمایل پیدا می‌کند اگر اهل مسجد باشد تمایلی به سوی دیگر ندارد و همچنین گفته آن‎هایی که به سمت مسیحیت می‌روند در قبال اندکی پول دین آبا و اجدادی و دین مترقی اسلام را از دست می‎دهند!
وی در پایان نیز عنوان کرد، «حضرت عیسی و آن انجیلی که بر ایشان وارد شد را تکریم می‎کنیم و برای ما مقدس است اما دینی که در دست ترامپ و دست نشانده‎های اوست تحریفی و جعلی است. وظیفه دولت است تا نقایص خود را درسطح جامعه برطرف کند و دین اسلام را به خوبی برای شهروندان خود تبین کند تا این اتفاق رخ ندهد.»
بخش‎های مختلف این مصاحبه قابل نقد است و پیداست بیشتر از آن‌که منطق و استدلال پشت آن باشد «کینه‎توزی» و مسیحیت ستیزی است که آمیخته به نزاعات سیاسی و ترامپ ستیزی شده است. این عضو خبرگان فراموش کرده در خاورمیانه وضعیت جوامع نظیر عراق و سوریه و یمن به چه ترتیب است.
دور شدن مردم از اسلام سیاسی که به جای واقعیت عریان جامعه این مهملات را در رسانه‎های تبلیغات می‎کنند از یک سو و گرایش آن‎ها به مسیحیت برای جمهوری اسلامی به یک مسئله حیثیتی تبدیل شده و چون به جز برخوردهای امنیتی و سرکوب ابزاری برای مقابله با آن ندارند وقت و هزینه خود را صرف این اظهارنظرها می‎کنند که دردی از مردم گرفتار دوا نمی‎کند.
اظهارات بی‎خردانه این عضو مجلس خبرگان بیشتر یادآور جدال‎های دوران مدرسه است! به خصوص آن بخش که می‌‎گوید: «انحراف از دین اسلام به سمت دین مسیحیت مثل این است که فرد از طی مدارج تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد انصراف بدهد و به سطح کاردانی تنزل پیدا کند».

Email this page


About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید