مرکز اطلاعات آفریقا هشدار داد؛ کلیساهای «غنا» هدف بعدی اسلامگرایان افراطی

image_pdfimage_print

مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا (ACSIS) هشدار داد که کلیساهای «غنا» می‌توانند به عنوان اهداف بالقوه یک گروه تروریستی اسلامی از گروه‌های جهادی مستقر در بورکینافاسو، قرار گیرند.

«محبت نیوز»- در یک هشدار امنیتی به دست آمده از سایت «myjoyonline.com» اعلام شده که این گروه‌های جهادی طی چهار ماه گذشته، تحرکاتی را در داخل و خارج از مرزهای غنا با بورکینافاسو داشته‌اند.

اهداف فوری آنها کلیساهای منطقه شمال غنا خواهد بود. این در حالی است که تروریست‌ها احتمالن از نواحی معدن خیز عملیات خواهند کرد. در این هشدار توضیح داده شده که این نواحی به صورت بالقوه می‌تواند به عنوان پناهگاه این ایدئولوژی برای هدایت چنین جنایتی قرار بگیرد.

پیش از این ستیزه جویان اسلامگرا در ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ چهار مأمور گمرک بورکینا را در یک ایست بازرسی در منطقه «Nohao» واقع در نزدیکی مرز غنا کشته و سه وسیله نقلیه را سوزاندند؛ آنها یک کشیش اسپانیایی را نیز کشتند.

گروه‌های اسلامگرای تندرو همچنین ۲۹ آوریل ۲۰۱۹، به یک کلیسا در این کشور حمله کرده و شش نفر از معترضان از جمله یک کشیش، دو نفر از پسران وی و سه تن از اعضای کلیسا را به ضرب گلوله کشتند. در واقع این دومین حمله در ماه آوریل پس از حمله پنجم آوریل بود که باعث مرگ چهار نفر شد.

گفته می‌شود که این گروه نوظهور در غرب آفریقا ارتباط نزدیکی با گروه‌های اسلامی القاعده و داعش دارند.

به گفته مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا این اسلامگرایان تندرو بیشتر از طریق موعظه و ساختن مسجد، جایگاه ویژه‌ای را برای خود در منطقه مورد نظر ایجاد می‌کنند.

وزارت امنیت ملی غنا نیز با توجه به گزارش مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا، اطمینان داده است که بر تهدیدات احتمالی این گروه‌های جهادی نظارت خواهد کرد.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید