واکنش دولتهای اروپایی از روند رو به رشد گرایش پناهندگان مسلمانان به مسیحیت

image_pdfimage_print

روند رو به رشد مسیحیت در بین پناهندگان ایرانی و افغان با واکنش های مختلف از سوی دولتهای اروپایی روبرو شده است.

۵۵۵

به گزارش «محبت‌نیوز» در حالیکه هزاران پناهجوی ایرانی و افغان در طی چند سال اخیر در دانمارک به مسیحیت گرویدند اما دولت این کشور همچنان به دیده تردید به آنان می نگرد.

تارنمای «رادیوکوچه» با انتشار ترجمه‌ای از یک گزارش درباره کلیسای Apostelkirken دانمارک با اشاره به جمعیت زیادی از مسلمانان پناهنده که در این کلیسا روزانه به مسیحیت می گروند نوشته «برپایه گزارش یک موسسه خیریه که به متقاضیان پناهندگی کمک می رساند، از اواخر سال گذشته میلادی تاکنون حداقل ۱۰۰ ایرانی تعمید داده شده و ۲۰۰ تا ۲۵۰ متقاضی پناهندگی ایرانی و افغان در حال آماده سازی برای گذراندن غسل تعمید هستند.»

  • بیشتر بخوانید: در آلمان صدها پناهجوی ایرانی و افغان به مسیحیت گرویدند

این روند رو به رشد گرویدن مسلمانان به مسیحیت را شاید بتوان در نحوه رسیدگی به پرونده و بازبینی مجدد پرونده متقاضیان پناهندگی توضیح داد«سال گذشته از سوی کمیسیون رسیدگی مجدد، به ۴۲ نفر از ۵۵ متقاضی که قبلن درخواست پناهندگی شان از سوی دولت رد شده بود و سپس به مسیحیت گرویده بودند، اجازه اقامت و پناهندگی داده است.»

دولت دانمارک بیم آن دارد که این افراد پس از بازگرداندن به کشورهایشان به جرم گرویدن به مسیحیت مورد مجازات قرار گیرند.

این سیل گرویدن به مسیحیت دولت دانمارک را نگران کرده است؛ بدین منظور دولت از مقامات کلیسا خواسته است که تا رسیدگی به پرونده متقاضیان پناهندگی، از تعمید دادن نوکیش مسیحی خودداری کنند.

  • رشد گرویدن به مسیحیت در میان پناهجویان ایرانی و افغان

درباره گرویدن پناه جویان به مسیحیت، کشیش «آندریاس راسموسن» معتقد است که گرایش بسیاری از آنها صادقانه است. آنها به طور منظم به کلیسا می آیند و در دوره های آماده سازی برای غسل تعمید شرکت می جویند.

کشیش راسموسن گفته است: دوره طولانی چندین ماهه برای کسانی که به طور دروغی به مسیحیت می گروند مایوس کننده خواهد بود. گرویدن به مسیحیت تضمینی برای گرفتن اقامت پناهندگی نخواهد بود.

کشیش آپوستیلکیرکن در مورد وضعیت نوکیشان ایرانی می گوید: «ایرانی های نوکیش تنها از سوی ماموران اداره پناهندگی نیست که با شک و گمان به آنان نگریسته می شوند. آنها مورد خشونت و حمله های فیزیکی و روانی مکرر از سوی سایر مسلمانان ساکن کمپ قرار می گیرند.»

  • بیشتر بخوانید: اخراج یک پناهجوی افغان با وجود تغییر دین به مسیحیت

چندی پیش سفیر دانمارک از موضع آمریکا در انتقاد از کشورهای اروپایی در خودداری از پذیرش تعداد بیشتری از پناهجویان انتقاد کرد وی گفت که کشورش خواستار پذیرش پناهجویان بیشتری نیست.

  • در همین زمینه: دانمارکی ها مخالف پذیرش تعداد بیشتری پناهجو در کشورشان هستند

وی همچنین از سایر کشورهای غربی به دلیل عمل نکردن به وعده هایشان برای پذیرش پناهجویان انتقاد کرد و افزود: بحران پناهجویان یک «رویکرد مشترک اروپایی» است اما مسیری «بسیار دشوار» است و اروپا در رابطه با مساله پناهجویان دچار اختلاف شده است.

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید