آزادی ۱۰۰ دختر مسیحی از چنگ اسلامگرایان بوکوحرام

image_pdfimage_print
آزادی ۱۰۰ دختر مسیحی از چنگ اسلامگرایان بوکوحرام
آزادی ۱۰۰ دختر مسیحی از چنگ اسلامگرایان بوکوحرام

ارتش نیجریه در عملیاتی یکصد دانش‌آموز ربوده شده از سوی گروه تروریستی بوکوحرام را آزاد کرد.
به گزارش منابع خبری عربی، «سانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه گفت که در عملیات آزادسازی دانش‌آموزان دختر از دست بوکوحرام در استان بورنوی شمالی، ۳۵ تن از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.
ارتش نیجریه تأکید کرد که به زودی بقیه دختران زندانی در اسارت بوکوحرام که از آوریل ۲۰۱۴ از مدرسه چیبوک ربوده شده‌اند را آزاد خواهد کرد.
دانش‌آموزان ربوده شده ۲۶۷ نفر بودند که ۷۵ نفر از آنها موفق به فرار شدند. دانش‌آموزان دختر مدرسه چیبوک که اکثر آن‌ها مسیحی هستند، آخرین بار در ماه می سال ۲۰۱۴، در یک ویدیو که بوکوحرام منتشر کرد، مشاهده شدند.
دو هفته پیش فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در نشست بین المللی امنیت منطقه ای آفریقا عنوان کرد که بوکوحرام وحشی‌ترین گروه تروریستی در جهان است.
یک نهاد غیر دولتی در فرانسه، در مورد اعمال خشونت علیه مسیحیان نیجریه بویژه توسط شبه نظامیان «بوکوحرام» هشدار داد.
خبرگزاری «آریا» بدون اشاره به منبع خبر نوشته نهادی غیر دولتی موسوم به «درهای باز» مستقر در استراسبورگ فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ و در ناآرامی های شمال نیجریه حدود ده هزار مسیحی جان خود را از دست داده‌اند.

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید