تثلیث در عهد قدیم وعهد جدید:

image_pdfimage_print

۷۱۹۵۹۴۷۵۳۹۲۲۲۱۲۱۳۹۰

درست است که با هیچ رَوشِ انسانی و دنیوی نمیشود تثلیث را بطورِ کامل توضیح داد !؛
هیچ انسانی ، با سواد و تحصیلاتِ بالا ، با ثروت و مقام و شهرت و یا هر نوع دین، مذهب ، آئین و فرقه و بطورِ کلّی با داشتن ها و دانستن های انسانی و دنیوی قادر نیست بطورِ کامل تثلیث را درک کند !؛

(((( اماّ )))) ، عیسی مسیحِ خداوند فرمود :
آن مدافع یعنی روح القدّس ، که پدر او را به نامِ من می فرستد ، همه چیز را بشما خواهد آموخت ؛

ما فرزندانِ خدا نسبت به انسانها ، این امتیازِ بزرگ را داریم که بواسطهِ عیسی مسیحِ خداوند ، روح القدّس را در قلب و زندگی هایمان داریم و اوست که میتواند به تک تکِ فرزندانش بگوید که خدا چگونه است ، چون او روح خداوند است و ؛

(((((((( میداند )))))))) ؛

تک تکِ ما فرزندان بدور از هر نوع مذهب فقط با هدایت و کمکِ روح القدّسِ همه چیز برایمان آشکار میشود ،

(((( البته اگر باو اجازه بدهیم ))))؛

تمامِ عقاید و ایمانِ یک مذهبی از هر نوعش آلوده است به این دنیا و قدرت ِ شخصیِ خودشان با هدایتِ شریر ؛ فیضِ خداوند در زندگیِ یک مذهبی اصلاً وجود ندارد !؛
و اگر وجود داشته باشد ، حتماً در گوشه اطاق غمگین نشسته و دارد نگاه میکند ؛

خیلی ها میگویند در کتابِ مقدّس تثلیث نیآمده ، آیا این حقیقت دارد ؟؟
آیا هر کدام از ما به هدایتِ روح القدّسِ اعتماد داریم ؟؟

((((( تثلیث در عهد قدیم ))))) ؛

در اشعیا۴۸ آیهِ ۱۶ میفرماید :
به (( من )) نزدیک شده، این را بشنوید ؛
از ابتدا در خفا تکلم ننمودم و از زمانی که این واقع شد من در آنجا « هستم » ؛

و الآن ((( خدای یهوه )))؛
(((( مرا )))) ؛
و ((((( روحِ خود را ))))) ؛
فرستاده است ؛

در اینجا (( خدای پسر ))) دارد به ((( خدای پدر ))) و ((( روح القدّس ))) ؛
اشاره میکند !؛

در اشعیا ۶۱ آیهِ ۱ میفرماید :
((( روحِ خداوند یهوه ))) بر ((( من ))) است ، زیرا ((( خداوند ))) مرا مسح کرده است تا مسکینان را بشارت دهم و مرا فرستاد تا شکسته دلان را التیام بخشم ، و اسیران را به رستگاری و محبوسان را به آزادی ندا کنم !؛

آیا میتوانیم مشاهده کنیم که در اینجا ؛

((( خدای پسر ))) دارد صحبت میکند و به بشریت میگوید که ((( روح ِ )) ((( خدا ))) بر اوست ؛
آیا تثلیث را باید با زبانی دیگر نوشت تا آن را متوجه بشویم ؟؟؛

((((( تثلیث در عهدِ جدید ))))) ؛

در یوحنا ۱۴ آیهِ ۱۶ و ۱۷ میفرماید :
و ((( من ))) از ((( پدر ))) سئوال میکنم و ((( تسلی دهندهِ دیگر یعنی روح القدّس ))) به شما عطا خواهد کرد (((( تا همیشه با شما بماند )))) ؛

یعنی روحِ راستی که جهان نمیتواند او را قبول کند ، زیرا او را نمی بیند و نمی شناسد و اماّ ((( شما ))) او را می شناسید ؛
زیرا که ((((( با شما میماند ))))) ؛

و در (((( شما خواهد بود )))) ؛

خوشا بحالِ من و تک تکِ شما عزیزانم در مسیح خداوند !؛

در اینجا داریم میبینیم که عیسی مسیح ، پسرِ خدا ، خدا در جسمِ انسانی ، خودش را مثلِ پدر و روح القدّس در نظر نمیگیرد ، و او را در تمام مواقعِ دیگر میبینیم که با پدر صحبت میکند ؛
((( یعنی خدای پسر با خدای پدر صحبت میکند )))؛

در دوّمِ قرنتیان ۱۳ آیهِ ۱۴ میفرماید :
((( فیضِ عیسی مسیح ))) و ((( مُحّتِ خدا ))) و ((( شراکتِ روح القدّس ))) ؛
با جمیعِ شما باد ، آمین ؛

آیا واقعاً تثلیث در کتابِ مقدّس نیآمده است ؟؟؟
پس این آیه ها دارند چی میگویند ؟؟

در متی ۳ آیهِ ۱۶ و ۱۷ میفرماید :
اماّ ((( عیسی مسیح ))) چون تعمید یافت فوراً از آب برآمد که در ساعت آسمان بروی او گشوده شده ؛
((( روحِ خدا ))) را دید که مثلِ کبوتری بر وی میآید ، آنگاه ((( خطابی آز آسمان در رسید ))) که ، این است ، پسرِ حبیبِ من که از او خشنودم

منبع:کلیسای ایرانیان

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید