ربوده شدن کلیسا یعنی چه؟

image_pdfimage_print
ربوده شدن کلیسا یعنی چه؟
ربوده شدن کلیسا یعنی چه؟
کلمه “ربوده شدن” در کتاب مقدس نیست. ریشه این کلمه از زبان یونانی می آید و به معنی “قاپیده شدن” یا “ربوده شدن” و یا “منتقل شدن” است. اما مفهوم آن بطور واضح در کلام خدا آمده است. ربوده شدن کلیسا، واقعه ای است که در آن خدا همه ایمانداران را از روی زمین بر می دارد تا راهی باز کند که داوری عادلانه خود را در زمان مصیبت عظیم بر زمین بیاورد. ربوده شدن اساسا در اول تسالونیکیان فصل ۴ آیه های ۱۳ تا ۱۸ و اول قرنتیان فصل ۱۵ آیه های ۵۰ تا ۵۴ آمده است. خدا همه ایماندارانی را که مرده اند، زنده می کند، به آنها بدن جلال داده می دهد، و آنها را از روی زمین بر می دارد، و همراه آنها به ایماندارانی را که در آن زمان هنوز زنده اند، بدن جلال داده شده می بخشد و بالا می برد. “زیرا صدای فرمان الهی و آوای تکان دهندۀ رئیس فرشتگان و نوای شیپور خدا شنیده خواهد شد و ناگاه خود خداوند از آسمان به زمین خواهد آمد. آنگاه پیش از همه، مسیحیانی که مرده‌اند زنده خواهند شد تا خداوند را ملاقات کنند. سپس، ما که هنوز زنده‌ایم و روی زمین باقی هستیم، همراه ایشان در ابرها ربوده خواهیم شد تا همگی، خداوند را در هوا ملاقات کنیم و تا ابد با او باشیم” (اول تسالونیکیان فصل ۴ آیه های ۱۶ تا ۱۷).

فرایند ربوده شدن در یک لحظه بدن های ما را به بدن هایی که مناسب زندگی ابدی است تبدیل خواهد کرد.” این را به یقین می‌دانیم که وقتی مسیح بازگردد، مانند او خواهیم شد، چون او را همانگونه که هست خواهیم دید” (اول یوحنا فصل ۳ آیه ۲). ربوده شدن در ظهور دوم مسیح اتفاق خواهد افتاد. و در آن :” سپس، ما که هنوز زنده‌ایم و روی زمین باقی هستیم، همراه ایشان در ابرها ربوده خواهیم شد تا همگی، خداوند را در هوا ملاقات کنیم و تا ابد با او باشیم” (اول تسالونیکیان فصل ۴ آیه ۱۷). در ظهور دوم، مسیح بر روی زمین خواهد آمد و بر بالای کوه زیتون می ایستد، زلزله سختی می آید و دشمنان خدا همگی شکست خواهند خورد (زکریا فصل ۱۴ آیه های ۳ تا ۴).

در عهد قدیم حرفی از فرایند ربوده شدن زده نشده است، به همین خاطر، پولس از این راز بزرگ را برملا می کند: “حال می‌خواهم رازی عجیب با شما در میان بگذارم: ما همه نخواهیم مرد، بلکه به همۀ ما بدنی نو داده خواهد شد. زمانی که شیپور آخر از آسمان به صدا درآید، دریک لحظه، در یک چشم بر هم زدن، همۀ ایماندارانی که مرده‌اند، با بدنی فناناپذیر زنده خواهند شد. آنگاه ما نیز که هنوز زنده‌ایم، ناگهان تبدیل خواهیم پذیرفت و بدنی نو خواهیم یافت” (اول قرنتیان فصل ۱۵ آیه های ۵۱ تا ۵۲).

ربوده شدن کلیسا واقعه بسیار با شکوهی است که همه ما باید در انتظار آن باشیم. ما در نهایت از اسارت گناه آزاد خواهیم شد و برای همیشه در حضور خدا خواهیم بود. بحث ها و مشاجره های بسیار زیادی در مورد معنی ربوده شدن وجود دارند، اما این خواست خدا نیست که در مورد آن بحث و مشاجره بکنیم. بلکه، فرایند ربوده شدن باید ما را پر از امید سازد. خدا می خواهد که ما همدیگر را با یاد آوری این واقعه تشویق کنیم (اول تسالونیکیان فصل ۴ آیه ۱۸).

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید