در رابطه با دوران مصیبت بزرگ، ربوده شدن در چه زمانی اتفاق می افتد؟

image_pdfimage_print
 
در رابطه با دوران مصیبت بزرگ، ربوده شدن در چه زمانی اتفاق می افتد؟
در رابطه با دوران مصیبت بزرگ، ربوده شدن در چه زمانی اتفاق می افتد؟
در رابطه با دوران مصیبت بزرگ، زمان ربوده شدن یکی از بحث برانگیزترین مطالب در کلیساهای امروزی است. سه دیدگاه اصلی نسبت به این موضوع عبارتند از: قبل از دوران مصیبت بزرگ (یعنی ربوده شدن قبل از دوران مصیبت بزرگ اتفاق می افتد)، در میانه دوران مصیبت بزرگ (ربوده شدن نزدیک میانه دوران مصیبت بزرگ انجام می شود)، و بعد از دوران مصیبت بزرگ (ربوده شدن در آخر دوران مصیبت بزرگ اتفاق می افتد). چهارمین دید، که معروف به قبل از غضب است، نزدیک به دیدگاه میانه دوران مصیبت بزرگ است.

اول از همه مهم است که هدف از دوران مصیبت بزرگ را درک کنیم. بر اساس دانیال فصل ۹ آیه ۲۷، “هفته” هفتادم (هفت سال) هست که هنوز قرار است بیاید. تمام پیشگویی دانیال از هفتاد هفته (دانیال فصل ۹ آیه های ۲۰ تا ۲۷) از قوم اسراییل صحبت میکند. و آن یک دوره زمانی است که خدا در آن دوره تمرکزش را بطور خاص روی اسراییل قرار می دهد. هفته هفتادم، دوران مصیبت بزرگ، هم باید زمانی باشد که خدا بطور خاص به قوم اسراییل می پردازد. در حالیکه معنی آن الزاما این نیست که کلیسا نمی تواند در آن دوره حاضر باشد، اما این سوال پیش می آید که چرا کلیسا باید در آن مدت بر روی زمین حضور داشته باشد.

قسمتی از کتاب مقدس که اساسا در مورد ربوده شدن صحبت می کند، اول تسالونیکیان فصل ۴ آیه های ۱۳ تا ۱۸ است. می گوید همه ایمانداران که زنده اند، همراه همه ایماندارانی که مرده اند، خداوند عیسی مسیح را در آسمان ملاقات کرده، تا ابد با او خواهند بود. ربوده شدن یعنی خدا قومش را از روی زمین بر می دارد. چند آیه بعد، در اول تسالونیکیان فصل ۵ آیه ۹، پولس رسول می گوید، ” از یاد نبریم که خدا ما را برنگزیده تا زیر غضب خود قرار دهد، بلکه ما را انتخاب نموده تا بوسیلۀ خداوند ما عیسی مسیح نجات دهد”. کتاب مکاشفه، که اساسا در مورد دوران مصیبت بزرگ صحبت می کند، پیشگویی این مطلب است که چطور خدا در زمان دوران مصیبت بزرگ خشمش را بر زمین قرار میدهد. اما این واقعیت مغایر با وعده خداوند است که به ایمانداران قول داده است که غضب را نخواهند دید ولی آنها را بر روی زمین ترک کند تا در زمان دوران مصیبت بزرگ زجر بکشند. اینکه قول خدا درباره در امان بودن مسیحیان از خشم خدا بلافاصله بعد از وعده برداشتن قوم خودش ار روی زمین آمده است به نظر می رسد که با هم مرتبط باشند.

قسمت مهم دیگری که درباره زمان ربوده شدن است در مکاشفه فصل ۳ آیه ۱۰ دیده می شود، که در آن مسیح در امان ماندن ایمانداران را از “دوره آزمایش سخت” که بر زمین واقع می شود را وعده می دهد. این مطلب ممکن است دو معنی داشته باشد. یا مسیح از ایمانداران در آن دوران سخت محافظت می کند، یا ایمانداران را از آن دوران بیرون می آورد. هر دو معنی برای ترجمه لغت یونانی آن می توانند درست باشند. بهر حال، مهم است که بدانیم به ایمانداران وعده داده شده است که از چه چیز محافظت خواهند شد. این فقط آزمایش نیست، بلکه “دوران آزمایش” است. مسیح وعده می دهد که ایمانداران را از دوران آزمایش که دوران مصیبت بزرگ نام دارد، حفظ کند. هدف از دوران مصیبت بزرگ، هدف از ربوده شدن، معنی اول تسالونیکیان فصل ۵ آیه ۹ ، و تفسیر مکاشفه فصل ۳ آیه ۱۰ همه از نظریه ربوده شدن قبل از دوران مصیبت بزرگ حمایت می کنند. اگر کتاب مقدس بطور هماهنگ و دقیق تفسیر شود، کتاب مقدسی ترین تفسیر این است که ربوده شدن قبل از دوران مصیبت بزرگ اتفاق خواهد افتاد.

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید