مقصود از روح هفتگانه خدا چیست؟

image_pdfimage_print
مقصود از روح هفتگانه خدا چیست؟
مقصود از روح هفتگانه خدا چیست؟

در کتاب مکاشفه (فصل ۱ آیه ۴) به هفت روح، روح القدس اشاره شده. اگر روح القدس دارای یک شخصیت می باشد، چگونه از روح هفتگانه برخوردار است؟
در ابتدا باید بدانیم که “مکاشفه” کتابی سرشار از نماد و استعاره است که یوحنا آن ها را در رویا مشاهده کرده. مثلا شیطان به اژدهای قرمز که دارای هفت سر و ده شاخ می باشد، تشبیه شده (فصل ۱۲)، در حالی که شیطان فقط یک فرشته سقوط کرده است.
روح القدس در اناجیل نیز به صورت کبوتر (مرقس فصل ۱ آیه ۱۰) و باد (یوحنا فصل ۳ آیه ۸) معرفی شده. در عهد عتیق روح القدس به روح حکمت و فهم، روح مشورت و قوت و روح شناخت و ترس خداوند تشبیه گردیده. عده ای بر این باورند که هفت روح می تواند بیانگر ابعاد و ویژگی های روح القدس باشد.
زکریا نبی (از انبیاء عهد عتیق)، نوشت که در رویاء چراغدانی از طلا را دید که هفت چراغ داشت. مخزن روغن، چراغدان را روشن نگه می داشت (زکریا فصل ۴ آیات ۲- ۱۰).
برخی از مفسران هم معتقدند که هفت روح اشاره به هفت کلیسا دارد که مسیح به آن ها پیغام داد (مکاشفه فصل های ۲- ۳). روح خدا (مانند مخزن روغن) در هفت کلیسا فعال بود.
عدد هفت مظهر کاملیت و کمال است.

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید